Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Film & Litteratur

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal idag, 06:57
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Filmen The Odyssey

Citat:
Ursprungligen postat av Getpinglan Visa inlägg
Tack för att du berättade om din upplevelse! Intressant.

Boken ”Kirke” står i min bokhylla, men jag har ännu inte läst. Men ska hitta tid till det, tack för tips!
Jag tyckte väldigt mycket om boken. Verkligen läsvärd, enligt mig i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag såg den igår och tyckte att den var helt fantastiskt bra! Dock för långdragna krigsscener. Där hade de kunnat kapa en del. Blev väldigt rörd när Argos kände doften av sin husse, viftade på svansen, och dog. Han hade också väntar i tjugo år på Odysseus. Vi var fem personer som såg filmen, fyra av oss, inte jag, fick flera gånger hålla för öronen på grund av de höga ljudet. Men så är det ju på bio nuförtiden. Det enda jag kände igen var Methoni Castle.
Jag reagerade också på det höga ljudet, inte behagligt. Och lär vara så nuförtden, men ser inget positivt i det. Samma sak med Methoni, kände inte igen andra ställen. Anade mig till att det där är kanske Voidokilia, men det var lite osäkert. Men poängen är väl inte heller att man skall känna igen sig på det sättet.

Kommer ihåg en tv-serie om Odysseus . Visades på 1970-talet skulle jag tro. Den tittade jag på. Kommer ni ihåg den? Visades väl i Sverige också?

/ Anne
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:06.