Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal igår, 19:56
Catlady Catlady är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Nea Chora

Netwolf: Japp och
Äntligen, det måste till "lagar och regler" i detta! Annars riskerar Grekland sin särart som gör att så många vill resa just dit! Att hela tiden titta på "andra" och följa någon slags mainstream i turistnäringen är så farligt. De borde, enligt min åsikt i alla fall, bygga på just sin särart. Inte så att jag på något sätt är emot god eller till och med luxuös standard men den kunde göras mer "grekisk"! I ett land med så stor sötvattensbrist kan man tex ha saltvattenspooler med duschar bredvid..... (Saltvatten är dessutom bra för din hud till skillnad från klorerat och kemikalie-renat sötvatten) Bara ett exempel.....
Låta byggnadsstilen utgå från den klassisk grekiska med låga byggnader, inte 9-våningars "hotell-industri"komplex. Visst, färre bäddar men mer hållbart i längden och därmed också lönsamt i längden!

För, den slutliga frågan inom turism är ju: varför åka tillbaka till ett land när du kan få precis "likadant" i ett annat land och kanske billigare????

Vad jag tror Grekland MÅSTE göra är att "sätta grimma" på investerare med $-tecken till ögon och återta kontrollen över sina tillgångar i form av all vacker natur och alla vackra öar!! Även om jag tyvärr inser att även en del greker själva är med och driver denna galenskap i tron på, och förhoppningen om, "snabba cash"........

Catlady 🐈 som lever på hoppet att förnuftet segrar i denna fråga......

Senast redigerad av Catlady den igår klockan 20:30.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:54.