![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var är vi nu och badar?
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Gissar på Samos
|
|
|||
|
|||
![]()
Ja, dette er Potokaki på Samos.
|
|
|||
|
|||
![]()
Lesbos, stranden vid Agios Isidoros men dess namn minns jag inte.
/ Hasse (som är på Lesbos om en vecka !) |
|
||||
|
||||
![]()
Lesvos …
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror det är stranden strax intill flygplatsen på Samos.
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Paros?
|
|
||||
|
||||
![]()
Nej.
Nej. Nej. Nej. Rätt ö! Grattis! ![]() Citat:
![]() Visst är vi i fina Agios Isidoros på Lesbos! |
|
|||
|
|||
![]()
Jag besökte denna strand under min resa till Plomari för ett par veckor sedan. Det var 2007 senast det begav sig, en vecka i Agios Isidoros avslutade en tvåveckors Lesvos-resa då vi hade en vecka i Petra också.
MEN........Agios Isidoros nu 2025 var en förskräcklig syn, milt sagt. Visst är det fint med lilla kyrkan som ligger längs vägen vid stranden. Hotellen är (var) vad jag vet de som ligger (låg) längs branta backen upp från kyrkan sett. Där var vi upp och stannade till förbluffade över att det var i stort sett totalt öde förutom ett större hotell högst upp i backen. Det hotell vi bodde i 2007 hade stängt redan året efter, det fick vi veta av en restaurangchef vi fick återse och prata med när vi sedan gick ner för backen igen. Hotellet hade lämnats till sitt öde, tänk er dessa 17 år och hur det hade förfallit, till och med inredning och en del porslin kunde skymtas liggandes kvar innanför glasdörrarna till en bar vi minns vi gillade. Några barer och en supermarket vid stranden såg besynnerligt öde ut, också de. Vi fick aldrig svar på vad som kan ha hänt, hade de bara stängt för säsongen? Solstolarna och parasollen var kvar på stranden. En bar hade kylarna fyllda så visst, det kanske var öppet andra dagar? Vi lämnade Agios Isidoros aningen sorgsna, lite småstenar från stranden fick följa med hem även denna gång. Med en tanke och embryo till en liten plan om återtåg till Plomari även 2026 lämnade vi Agios Isidoros för att antagligen aldrig besöka byn igen. / Hasse |
![]() |
|
|