![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi kalimerianer får ju ofta något drömskt i blicken, när vi läser att Lidl har grektemavecka. Då blir det rusning för att bunkra, minst sagt. Läste nu en intervju i bladet med den svenska fotbollsstjärnan Johanna Rytting-Kaneryd, som bor i London. Hon bjuder reportern på kaffe och betonar att det är svenskt kaffe. Hon menar på att det kan vara svårt att hitta svensk mat och prisar Lidls tema-veckor.
Asså, jag hade ingen aning. Jag trodde Lidls grektema var en ren svensk företeelse, men nu verkar det som att de t ex har svenskt tema i UK. Förmodligen körs samma koncept i andra länder med. Men, nåt som också slår mig. Vi svenskar gillar ju att köpa grekiska produkter på temaveckan, men det kanske även är så att greker bosatta i Sverige också söker sig dit för att handla hemlandets produkter? Har vi nån grek på forumet? /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Lidl kører blandt andet græsk, spansk, fransk tema i Danmark. Svensk tema har jeg dog ikke set.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har inte stött på några greker på Lidl´s Greklandsveckor.
Men man blir ju lite nyfiken på vad de kör med på Sverigeveckorna i UK. Kanske Knäckebröd, Kalles Kaviar, Köttbullar och Surströmming??? Men lite konkurrens får de nog av IKEA för de har väl Sverigesortiment året om? Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Min syster bor i Frankrike och där har dom ingen svensk vecka men väl italiensk spansk och grekisk
Systera mi handlar gärna under dessa veckor och det bästa av allt är ju att man då kan köpa goda viner och andra alkoholhaltiga drycker ifrån dessa länder Det är inte alltid så lätt att hitta annars eftersom hon bor i en liten by i ett område i sydvästra Frankrike och fransmännen är väldigt noga med att man dricker det som är lokalt //maji ![]() |
![]() |
|
|