![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kalimera ! Någon som har info ang saluhallen i Chania stad? Öppnar den nu i sommar.
Mvh Micke |
|
||||
|
||||
![]()
Vad jag har hört skulle den öppna i vår, men det har den inte. Vissa tror att det dröjer till i höst, eller i värsta fall nästa år.
|
|
|||
|
|||
![]()
Ok tack för info, var som typ jag trodde. Vi var där förra året, var inte klart på långa vägar ….
Sen hörde jag någonstans att sommar 2025 ska det vara klart ? Bara gilla läget, det är mysigt att shopp lite i saluhallen bara färska grönsaker fisk etc.. |
|
||||
|
||||
![]()
En av mina stora passioner är att strosa runt i saluhallar, både i Grekland och andra länder som vi har besökt. Det är så härligt! Besök i Atens saluhall är ju en höjdare. Gamla saluhallen i Chania var ju också mysig. Att vara i en saluhall tycker jag är som att få komma riktigt nära landets innersta kärna. Där möter man massor av råvaror, matkultur, inhemsk vardag och vanliga medborgare.
När ombyggnaden i Chania blir klar får väl noteras i det välkända tidsbegreppet GMT, Greek Maybye Time. ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Saluhallen kommer garanterat inte öppna än på nåt år, känns det som. Men faktiskt har arbetarna börjat pyssla lite med taket. Var där för några veckor sen. Då var det givetvis inget jobbande, för påsken firades.
/Lena ![]() |
![]() |
|
|