![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack, Jannis!!
Dina månadsbrev är verkligen efterlängtade och så informativa ![]() Önskar dig och Ylva en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År på härliga Kreta 🎄🎆 Catlady 🐈 ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för rappoort! Jag hoppas att du inte börjar och använda AI i fortsättningen.
![]() Kalo mina till er och en riktigt God Jul! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack snälla för fin rapport, strapatser och glädjeämnen samt erfarenheter av den grekiska byråkratin, vården och politiken. Samt förklaring av vitfärgen på husen! Viktigt att följa Metaxas order.
Bra vinterkläderna åker fram, det behövs, det är rått nu. Måtte ni klara er från ovädret Bora. Bra för miljön att stanna i Grekland, istället för att åka som en jojo fram och tillbaka, jag tycker det är strongt! 🌅 Skrattade åt din tanke om att skicka kretensare till Norrland 😉 för att få upp barnafödandet. Många greker vill fortfarande komma till Sverige för att få det bättre. "Ylva pysslar med sina växter eller virkar och jag läser eller löser och solen lyser" . Der låter poetiskt och alldeles underbart. Ha det fortsatt fint och Grattis till (förnyade) Körkortet! 🚙 /Getpinglan 🐐🔔 |
|
|||
|
|||
![]()
Yannis-Birgitta. Det kom 26 mm igår i Ierapetra och 1 mm idag. Men om man får tro spåmännen ska det bli blött nästa vecka. Upp mot 40 mm. Det säger vi inte nej till, för då blir det grönt i naturen.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Stort tack än en gång för mycket intressant läsning! AI vill vi inte ha, vi vill ha dina underhållande texter.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Ingen risk för AI. Jag kan inte och vill inte! Men det kommer flera brev!
En av sönerna N. skrev: "Inte ett misstag hittade jag i texten" och jag replikerade: Brukar det vara fel i mina brev"? Hans svar:" Har du redan glömt, vad du skev"? Mitt mail blev då: "N, jag MISSminde mig bara. Jag tror inte jag har MISSkött dig och aldrig MISStröstat. Humorn har helt klart förts vidare till dig. Det betyder att du inte blev MISSväxt och att du absolut inte har MISSfirmat mig"! / Jannis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Du är för go, Kreta-Jannis! Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Alltid trivelig å lese dine månedsbrev fra Kreta. De er både informative og morsomme, og godt lesestoff mens vi venter på neste tur til Kreta.
|
![]() |
|
|