![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Ju mer jag läser om Limnos, desto intressantare blir ön!!
Bra vägar och en hyfsad flygplats är goda tecken. Att flygplatsen främst är militär ser jag (av egen erfarenhet genom åren) inte som en nackdel. Tvärtom.... Törs jag fråga, Hasse, om det var med Apollo du reste och vilket hotell du valde??? Netwolf: för mig är getingar ett hatobjekt (utom den drickbara varianten ![]() ![]() Catlady 🐈 ![]() Senast redigerad av Catlady den 2024-07-16 klockan 19:12. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apollo, ja och hotellet (pensionatet) heter Archontiko Katsarakis. Det finns flera Archontiko men med andra "andra-namn". Katsarakis är ägarens efternamn. 8 rum, alldeles lagom av standard vi ville ha men avsaknad av spisplatta gjorde att vi inte kunde koka frukostägg. Rent och bra vad beträffar sängar och toalett och AC:n behövdes då det var läskigt varmt nästan alla 7 dagar. / Hasse |
|
|||
|
|||
![]()
Tack igen, Hasse!!
8 rum låter perfekt för oss, gillar små pensionat men med AC, kylskåp och balkong ![]() Ligger pensionatet dessutom i "grekiska" kvarter är det närmast perfekt ![]() Hmmm, nu har Limnos klättrat väldigt högt på "vill dit nästa år"-listan...... Har Karpathos i år men sen..........lockande... Catlady 🐈 ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det kunde inte bli mer grekiska kvarter, det vi hade runt om oss. Det är bostäder runt om men vi såg sällan någon person som tillhörde dem. Det var en hel del tvåhjulig trafik tätt inpå under dagtid beroende på att det ligger ett mindre torg intill och många gränder är smitvägar/genvägar. Nattetid skulle vi säga att de inte störde men då låg vi ju på söta örat och märkte inget. Ljud får man vackert acceptera mitt inne i en stad.
Skulle tro att detta pensionat passar er utmärkt med hur du har frågat mig. / Hasse |
![]() |
|
|