![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipset Catlady! När arbetsveckan var slut och det till sist äntligen blev fredag, mindes jag gorgonzolan. Så det blev det på pizzan igår. 😉. Trött som man är på fredagar orkar man knappt korka upp en vinflaska. Bra det finns skruvkork 😎 fast vi orkade inte det heller igår, soffan lockade mer.
Men nu är det lördag och det finns ork för matlagning. Och förstås ett gott vin att njuta. 🍷 /Haggan, jag menar Getpinglan ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Haggan är fortfarande med i vår varukorg på Systemet.
![]() ![]() Recension av Ramnista med recept: "Berömvärt grekiskt vin med rik mörk frukt, god fruktsyra. massor av örtighet och bittersyrlig stram smak. Passar till lammgryta 🥘 med grönsaksbulgur." Jag börjar låta som en reklammakare. Men minsta smul Grekland 🇬🇷 här hemma i Norden är som en 💧 droppe vatten i öknen för den törstande. Känner mig som Stockholms största konsument av olivolja, grekiska viner - och fetaost. En grekisk sallad 🥗 om dagen håller doktorn borta (och kanske gör vinet det också). Jamas, snart fredag! /Getpinglan 🐐🛎️ |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Jamas! / Anne som tyvärr inte har något grekiskt vin hemma, men ouzo har vi och Happy Olive och feta ![]() |
![]() |
|
|