Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2023-11-18, 12:46
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Hejdå Jan

Kul att höra av dig igen, Christer. Så trist att du inte kan resa längre, men att resa i minnet är oxå en resa.
Känner precis som du. Full panik, när vi ska sälja det stora huset. Det är såååå mkt grejor och man har svårt att skiljas från mycket.

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2023-11-18, 13:11
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Jag känner ju som sagt inte till JAN-böckerna, då det var före min tid, men jag känner igen samlandet.

Min fabläss var för westernhjälten Morgan Kane. I Sverige var han stor då och i föfattarens hemland Norge är han nästan helgonförklarad. Han fick t o m en egen låt insjungen av Benny Borg, som sedemera sjöngs in på svenska av Pierre Isacsson (som det var en bra dokumentär om på SVT igår).

Iaf. I Sverige gavs det ut 83 böcker om Morgan Kane. Jag har samtliga. I Norge gavs det ut 89. De sex norska som inte fanns på svenska har jag också. Sen förekom Morgan Kane i de tre böckerna om Diablito och givetvis har jag dem med. Det finns även två seriealbum utgivna. Va? Ja, jag har dem med.

Så det här med samlandet kan verkligen fånga ens själ.

Åsså detta. För några år sen var jag med fru bjudna på ett bröllop i Norge. Till min stora förtjusning, skulle det vara Wild West tema, så klädseln var klar. Brudparet var urtjusiga, där brudgummen var utstyrd ien snygg cowboy kostym med stilig hatt. Bruden native born princess. Och vad tror ni jag var? Ja, givetvis var jag ju Morgan Kane! Komplett utstyrsel med läderbandage om två fingrar (skottskada i en av böckerna). Att jag kände mig helcool är bara förnamnet.

Det vara bara en grej. Brölloppet hölls i Norge, så vi var TRE Morgan Kanes på tillställningen. Det var nästan så att man väste "This town ain´t to big for the three of us...."

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2023-11-18, 14:52
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Chras,
du ska bara veta hur många gånger jag har gått in på din sida "Onslundafoto.se"! Du hade så fantastisk fina foton. Men nu är det några år sedan, den har fallit i glömska.

Birgitta
Svara med citat
Gammal 2023-11-19, 11:44
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej
Jag har fortfarande hemsidan kvar. Försöker ta nya foto varje vecka men ibland tryter inspirationen. Har även med gamla bilder varje vecka.
Tyvärr har jag råkat ut för några datakrasser så det äldsta mtrl är tyvärr borta.
Har nu lagt bort tiden på att visa bildspel på föreningar. Efter Covid så självdog detta och nu är jag inte i form att göra det. Dock tillbringar jag mesta tiden framför datorn eller Tv-n. Man får gör det man orkar och kan. Hoppas tillvåren kunna ta mig ut för att fotografera lite mer. Tankar finns på en permobil och då kan det bli lättare att förflytta sig ute.
Häls/Christer
Svara med citat
Gammal 2023-11-19, 13:18
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Christer, jag förstår att minnen från svunna resor är värdefullt när resande IRL inte är möjligt. Så känner jag också efter ett antal år med torka på resefronten. Hoppas att du kan få till det med permobilen! Efter sex månaders jagande lyckades jag få en eldriven rullstol (lite mindre och långsammare än en permobil). Från leveransen den 23 augusti och till dags datum så har jag varit ute och åkt med den 1-2 timmar varje dag (utom en dag då heldagsregnet var tätare än strålarna i duschen). Det blev en helt ny tillvaro för mig. Kan ta mig vart jag vill och när jag vill. Utom till Grekland förstås, men ändå! Stor skillnad mot att sitta hemma mest alltid.

En mängd ansamlade böcker, både pocket och inbundna, har det blivit för mig genom åren. Men inget av riktigt gammal datum eller medvetet samlande. Har bara inte blivit riktigt av att skiljas från dem.

Vad gäller western-skrifter från ungdomens dagar så har jag inget i hyllorna. Men mina minnen går till de gamla westernhjältarna i serietidningsformat, Texas-rangern Kapten Miki och hans vapendragare Windy och Salasso. En serietidning i ett lite udda checkhäftesformat som jag läste flitigt.

Masse
Svara med citat
Gammal 2023-11-19, 13:07
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jag känner ju som sagt inte till JAN-böckerna, då det var före min tid, men jag känner igen samlandet.

Min fabläss var för westernhjälten Morgan Kane. I Sverige var han stor då och i föfattarens hemland Norge är han nästan helgonförklarad. Han fick t o m en egen låt insjungen av Benny Borg, som sedemera sjöngs in på svenska av Pierre Isacsson (som det var en bra dokumentär om på SVT igår).

Iaf. I Sverige gavs det ut 83 böcker om Morgan Kane. Jag har samtliga. I Norge gavs det ut 89. De sex norska som inte fanns på svenska har jag också. Sen förekom Morgan Kane i de tre böckerna om Diablito och givetvis har jag dem med. Det finns även två seriealbum utgivna. Va? Ja, jag har dem med.

Så det här med samlandet kan verkligen fånga ens själ.

Åsså detta. För några år sen var jag med fru bjudna på ett bröllop i Norge. Till min stora förtjusning, skulle det vara Wild West tema, så klädseln var klar. Brudparet var urtjusiga, där brudgummen var utstyrd ien snygg cowboy kostym med stilig hatt. Bruden native born princess. Och vad tror ni jag var? Ja, givetvis var jag ju Morgan Kane! Komplett utstyrsel med läderbandage om två fingrar (skottskada i en av böckerna). Att jag kände mig helcool är bara förnamnet.

Det vara bara en grej. Brölloppet hölls i Norge, så vi var TRE Morgan Kanes på tillställningen. Det var nästan så att man väste "This town ain´t to big for the three of us...."

/Netwolf

//Conny
Svara med citat
Gammal 2023-11-21, 18:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Men jösses då! Det var bland det mest oväntade jag har läst. Vilken story! Fantastiskt!

Du kände inte till Jan-böckerna. Då är vi kvitt för jag känner inte till Morgan Kane-böckerna.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:52.