![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Det är sånt här som får mig att trots rädslan flyga till fina Grekland. Vår (ej namngivna), lilla genuina taverna där vi var 2 gånger på en vecka. Magisk solnedgång, fantastisk mat och underbart att sitta i mörkret på stranden och filosofera/romansa. Nej man vill ju inte att det ska bli en Tripadviserkö till såna här ställen! Faktum är att jag skulle inte tveka en sekund över att hoppa på ett plan ikväll och känna mig helt okej med det. Det är ju detta jag inte blir klok på!! Hur är man funtad?! Sen när jag väl sitter i stolen..ja då är jag där igen och bara.. -Ooh no ![]() ![]() En av mina bästa tjejkompisar..väninna heter det väl när man är vuxen. ![]() ![]() Jag tror att vi är lika rädda men hanterar det olika. Tack o lov..annars hade jag inte kommit iväg. Catlady, jag avskyr åxå tanläkarbesöken. Det är nog det där med att vara fast i en stol och inte ha kontroll..återigen. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hittade av en slump en liten mysig video om spännande flygning.
Kanske inte en flight att rekommendera för flygrädda. Men man kan väl säga att om man är lite skraj så kan man ofta trösta sig med att det finns det som är värre. T ex det här ...... https://fb.watch/r34ii1MG5i/ Här ingår i priset att få träna sig på luftgropar redan vid takeoff. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mycket, mycket värre än Kastellorizo!!!!
Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
I det planet skulle jag inte sätta mig
ens om jag fick betalt😳 Var också på Mallis på 70-talet,vart ett ordentligt åskväder över alperna Rejäl turbulens,men hem kom vi och ner👍 Pia |
|
|||
|
|||
![]()
Å jizzez vad läskigt!
![]() ![]() /Ulla ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och bara tanken på att klicka på den länken ger mig flygångest😱
/ Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fy bubblan! Det hade nog blivit en och annan Ave Maria i det läget...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kan inte påstå att jag gillar att flyga, men till Grekland ska jag. Det har fungerat hittills, om man bortser från: en fruktansvärd turbulens på väg hem från Kreta. Att inte kunnat landa på grund av regn (Skiathos) och allt vad det innebar. En ”nödlandning” där bränsle först måste dumpas innan planet kunde landa ( sjukdomsfall). Det har varit andra flygningar med lättare sjukdomsfall. En gång var det en man som uppförde sig hotfullt.
Varför dök allt detta upp i mitt huvud … ![]() ![]() Senast redigerad av sjöborren den 2024-03-28 klockan 21:48. |
|
|||
|
|||
![]()
Kan tyvärr, eller kanske dessbättre?, inte se dessa klipp. FB kräver att man har "konto"....! Och det har jag inte och vägrar dessutom att skaffa det ......
Nå, om man resonerar lite "kallt" hur många flygningar som går över jorden på ett år och hur många incidenter som sker så tror jag nog att de allra flesta flygningar går väl, t o m numer utan turbulens och annat otrevligt ![]() ![]() Är jag lite "snusförnuftig", kanske det? Det enda jag tar fasta på är att för att komma till älskade Grekland på hygglig tid måste jag flyga och dessutom gillar jag att flyga! (även om en del flighter inte varit så mysiga men då nästan alltid beroende på medpassagerare)! Ergo, som romarna sa ![]() ![]() Catlady ![]() Senast redigerad av Catlady den 2024-03-28 klockan 22:24. |
|
||||
|
||||
![]()
Man förstår ju om de är lite petiga med bagagevikten på den flygplatsen. Inte läge med en massa övervikt där!
![]() Masse som gillar att flyga |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inte värre än att landa på ett hangarfartyg egentligen ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Woow, vad häftigt!! Tack!
Vad jag blir imponerad av dessa piloters kunskap och lugn ![]() ![]() Catlady, som vill flyga NU .......... Vet du, Netwolf, vilken ö denna landning var på??? |
|
||||
|
||||
![]()
En karibisk ö som heter Saba. Undrar om de har nån drottning?
![]() |
![]() |
|
|