![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
När vi var med om samma sak förra året kontaktade vi Booking.
Vi fick boka ett annat hotell upp till en viss kostnad så stog de för mellanskillnaden. Lite krångligt när vi skulle maila in kvittot för att få pengarna till oss. Kvittot var skrivet på Grekiska så de hade månfa fragor. Kanske man kan be om ett kvitto på engelska. Viktigt att datum för hotellnaten är med. // KR |
#2
|
||||
|
||||
![]()
KR - Det händer fler alltså. Inte OK för fem öre!! Vad bra att ni blev kompenserade av B. Trist att det ska vara så krångligt, för den som är "utsatt". För jag tror det är nåt lurigt. Typ att nån stammis har hört av sig i sista sekund, eller nåt.
Jag kände mig stressad, så bokade ett grannhotell. Vi åker ju snart och inte mycket boende kvar att hurra för. Hoppas att vi ändå kan få någon slags kompensation från B. Hur tog du kontakt med dom? /Jenny |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jag var med om detta också. När jag kom till Pythagorio på Samos fanns ingen i receptionen när jag kom till hotellet som jag har bott tidigare på.. Tavernan intill hjälpte mig att få tag på damen men misslyckades.
Jag tog in på hotellet intill för natten, jag skulle till Fourni dagen därpå. De hotellet var dyrare (och bättre). Booking.com tog mellanskillnaden av kostnaden när jag skickade in kvittot till dom. Dock var det lite svårt med grekiskan på kvittot, men jag fick ut mellanskillnaden. Birgitta. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vi hade bokat ett hotell på Skiathos via booking och det motsvarade alls annonsen. Grymt missnöjda. Ok, det kanske inte just booking ska lastas för att nån hyr ut under falska förespeglingar. Men. Vi använder oss ändå inte av booking längre, då det varit mkt strul genom åren.
/Netwolf |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Jenny |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Booking har ju tydligt skrivit ut vad som gäller vid dubbelbokning, men då för hotellägaren. De ska ersätta hyresgästen med boende med liknande standard, osv. Undrar hur hårda B är med det. ![]() ![]() /Jenny |
![]() |
|
|