![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Olympos var fantastiskt att uppleva! Men det betyder, att man stannar över några nätter och tar siesta, när turistbussarna kommer! Det kan vara bra, att lära sig några fraser på grekiska, så att man inte känner sig pressad av försäljarna. Ta er till Olympos med bil och fortsätt till Spoa och sedan vidare gärna till fots, om ni fortfarande är unga!
Jag har skrivit åtminstone två reseberättelser om Karpathos och om härliga Olympos! / Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med om att Olympos var en fantastisk upplevelse. Bodde 3 nätter där och gjorde vandringar och utflykter. Kände oss inte alls pressade av försäljare, tvärtom, alla var mycket vänliga, man kunde stanna och titta utan att känna sig pressad att köpa något. Bodde med utsikt över havet och upplevde helt fantastiska solnedgångar.
Besöker man Karpathos är några dagar i Olympos ett måste. Kerstin |
|
||||
|
||||
![]()
Min dröm har varit att övernatta och spendera några dagar samt kvällar och morgnar där men det har inte blivit av tyvärr. Annars har jag besökt byn vid fem tillfällen och några av gångerna har varit utan särskilt mycket turister så det gäller att välja sina dagar. En mycket speciell och vacker by som jag tycker mycket om.
Och när man är där, kan man även passa på att besöka Avlona inte långt därifrån. |
![]() |
|
|