![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Janne, nu är jag lite nyfiken, vad hade ni för uppgifter som sjukvårdsbiträden? Alltså vad gjorde ni när ni inte hade någon utbildning för branschen? Eller fick ni en snabbutbildning på plats? Eller skall jag vänta på dina memoarer för svar?
![]() / Anne ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Åh,, jag kan läsa stoyn om Brevbäraren som gillade Hammarby och Kalimeras födelse hur många gånger som helst!!
![]() ![]() (Under inlägget Kalimera 24 år) /Ulla (Bajenfan) ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu trodde jag du menade en annan brevbärare på Söder. Snubben som försvann om ni kommer ihåg. Jag pressade Arne en gg i tiden om det var han som var brevbäraren.
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi fick göra enkla sysslor som att dela ut mat, mata patienter, städa, bädda rent, tömma bäcken och annat smått och gott. Roslagstull var ett litet infektionssjukhus och de var måna om att vi lärde oss något nytt. Efter något år utförde vi sysslor som undersköterskor egentligen gör, som att ta blodprov, sätta kateter och lägga om sår.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Min vän Anders flyttade hem igen, men hittade inget jobb så han flyttade upp igen, men dog knall och fall strax därpå. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för en jättekul resumé
![]() Alla vägval som man har ställts inför, - utan att veta vad som är rätt eller fel ![]() Jag tänkte på dina jobb i Stockholm, - du hade ju börjat att statera oxå. Då hade du väl fullt upp med allt ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Väldigt sorgligt det där med Anders. / Anne |