Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2021-10-28, 19:11
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Sv: Lång tid i Grekland

Det är två olika liv man lever, om reser som turist eller som långtidsboende. För mig som "åldrad", men utan större kroppsliga problem kan jag inte tänka mig bara några få semesterveckor. Dagarna räcker inte för alla upplevelser, som bara väller över oss! Varje ny dag är en upplevelse, oftast positiv men den kan även vara omvälvande och oförklarlig! Som långtidsboende blir det inte solandet och badandet som kommer i första hand, utan det sociala livet utanför dörren.
Efter 27 år som husägare är vi nöjda över vårt beslut år 1994. Vi har fortfarande huset kvar, dock kvalitetsförbättrat och vi tänker stanna kvar även denna vinter. De investerade pengarna finns kvar och vi har fått lära oss mycket om grekisk byråkrati m.m. Lärdom kan vara bra liksom språket.
Idag skulle jag inte (vid min ålder) satsa på ett eget hus, utan hyra en lägenhet i ett område, som jag vet att jag trivs i. Efter provår kanske långtidskontrakt.
Som turist är det få som hinner lära känna semestervännerna mer än i baren eller på tavernan. Var inte feg. Vi har bara ett liv!
/ Jannis
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:21.