![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Birgittajannis, du är välkommen tillbaka till "ditt" Kreta. Dina berättelser och foton, ser jag fram emot!
Janne. I Östersund hade de inte tid med nedfrysning på Hud-mottagningen. Doktorn här sa, att skalperingsmetoden hade fungerat utmärkt och om inte hydrokortisonet fungerar bra, blir det nedfrysning. Då blir det kallt om öronen, utan att jag åker hem till Ösd! Men redan nu efter 10 dagar, ser det mycket bättre ut! / Jannis, som har blåsiga dagar för närvarande. Men de semestrande har det värre på norra sidan i den nordliga vinden, som ger röd flagg på stränderna. |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för intressant läsning!
|
|
||||
|
||||
![]()
Konstigt! Senast jag var där fryste de bort 13 stycken, och det gick hur fort som helst.
|
|
|||
|
|||
![]()
Janne. Jag vet inte, men kanske har det spelat roll, att det var ganska stora områden som var angripna på "flintisområdet". En tidigare läkare hade gett mig medicin mot eksem, som naturligtvis inte fungerade. Det var många år sedan och efteråt har jag haft andra problem, som kommit i första han och jag har aldrig nämnt huvudklådan. Nu är det bara rodnader kvar efter två veckors hydro-kortisonbehandling.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nu Janne har jag också blivit fryst! Vid återbesök hos hudläkaren konstaterade han, att huvudsvålen var OK, men föreslog nedfrysning av fläckar i ansiktet. Han tog fram behållaren med flytande kväve, fyllde på en mindre med sprutmunstycke och sprutade runt lite här och var. Nu är det min tur att se ut som en salami! Jag ska också smörja ut hydro-kortison på fläckarna, innan jag gör återbesök om en månad. Det klarar jag utan Ylvas hjälp.
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis till salamin.
![]() Märkena brukar gå bort tämligen fort, men kan komma tillbaka när det är kallt ute, men försvinner fort igen. |
![]() |
|
|