Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-09-08, 18:59
Sol och havs avatar
Sol och hav Sol och hav är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2015
Standard Sv: Sammanfattning Skiathos juli 2021

Åh Tack, vad skoj att läsa om er resa!!

Maria
Svara med citat
Gammal 2021-09-09, 08:29
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Herlig lesing! Som et riktig Kalimera-reisebrev! Langt og innholdsrikt og med overraskende detaljer. Et historisk reisebrev i en epidemisk tid?

Du forteller med vidd og humor. Enkelte episoder underveis fikk meg til å le høyt; de er verd en historie i seg selv. Som da du ble ‘ryddegutt’ på stranden. Synes jeg kunne se både mannen og stranden - og deg på veien hjemover.

Takk for at du tok deg tid til å skrive denne beretningen. Takk for at jeg fikk bli med på reisen.
Svara med citat
Gammal 2021-09-09, 09:31
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015

Åh vilken härlig reseberättelse!
Jag såg åxå allt framför mig..var nästan med där.
Vi har besökt Skiathos ett par gånger men i skiftet maj/juni. Det är..eller kanske var.. stor skillnad mot din beskrivning rent folkmässigt.
Ingen trängsel, inga köer och bussen var inte full.
Jag upplevde Skiathos som en lugn ö.
Tack för dina rader C@nny
/ Kajja
Svara med citat
Gammal 2021-09-09, 10:17
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Tack för reseberättelsen. Visst händer det mycket under en tripp till Grekland, fast det är på en "säker" semester. "Öronlocket" väcker egna minnen! Nu slipper du spola öronen på ett bra tag! Skiathos besökte jag 1990 och stränderna verkar finnas kvar!
/Jannis
Svara med citat
Gammal 2021-09-09, 11:07
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Ylva A Visa inlägg
Tack för reseberättelsen. Visst händer det mycket under en tripp till Grekland, fast det är på en "säker" semester. "Öronlocket" väcker egna minnen! Nu slipper du spola öronen på ett bra tag! Skiathos besökte jag 1990 och stränderna verkar finnas kvar!
/Jannis
Hej Jannis,

Tack själv
Ja, det händer ofta många roliga och ibland dråpliga saker när man reser till Grekland . Jag kan säga att jag utelämnade några sådana i min berättelse från denna resan . Jag kände att jag var tvungen att skala bort lite då texten kanske blivit lite för lång.

Om det dröjer lika länge igen innan jag behöver besöka en vitrock för att spola öronen, så lär jag slippa det innan det är dags att "tack för sig", så att säga .

Stränderna finns verkligen kvar. Jag var där år 2000 och 2002 de första vändorna. Några stränder har man ju "utvecklat", men vi får hoppas att det stannar där

//Conny
Svara med citat
Gammal 2021-09-09, 10:31
C@nnys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Åh vilken härlig reseberättelse!
Jag såg åxå allt framför mig..var nästan med där.
Vi har besökt Skiathos ett par gånger men i skiftet maj/juni. Det är..eller kanske var.. stor skillnad mot din beskrivning rent folkmässigt.
Ingen trängsel, inga köer och bussen var inte full.
Jag upplevde Skiathos som en lugn ö.
Tack för dina rader C@nny
/ Kajja
Hej Kajja

Tack för det, - jättekul
Ja, i juli och augusti är det väl en peak på ön gällande turister kan jag tänka.
Det var väl kanske inte mer stökigt än vanligt, men väldigt mycket med folk på den centrala gågatan, bilar, TVÅ strandbussar, turistbussar osv. Men det finns ju lugnare fläckar även mitt i sommaren. Stränderna på norra sidan tex. Där kan man verkligen koppla av
Och som jag beskriver, skillnaden när man kommer till Skopelos stad var/är mycket markant. Det är ju liksom "tyst" där .
Men det är klart att Skiathos är en superfin ö med kanonstränder, annars hade vi ju inte återvänt dit så pass många gånger.

//Conny
Svara med citat
Gammal 2021-09-09, 10:43
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Tack så väldigt mycket för en fin och utförlig rapport! Extra roligt: vinmuggen.

/ Anne
Svara med citat
Gammal 2021-09-09, 11:14
C@nnys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Tack så väldigt mycket för en fin och utförlig rapport! Extra roligt: vinmuggen.

/ Anne
Hej Anne,

Tack! .

Jag kan ju säga att promenaden efter att artigt ha druckit ur muggens innehåll på stranden, -blev något jobbigare än vanligt .
Från stranden är det ju en promenad i sand mm, uppför, till huvudvägen. Sedan är det ju rena mördarbacken upp till hotell Fengeros. (i värmen).

//Conny
Svara med citat
Gammal 2021-09-09, 11:32
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Hej Anne,

Tack! .

Jag kan ju säga att promenaden efter att artigt ha druckit ur muggens innehåll på stranden, -blev något jobbigare än vanligt .
Från stranden är det ju en promenad i sand mm, uppför, till huvudvägen. Sedan är det ju rena mördarbacken upp till hotell Fengeros. (i värmen).

//Conny
Ni kanske ska bo på Roula Beach nästa gång.
Det är krypavstånd från stranden
Underbart o enkelt boende! Vi fick hörnlägenhet med fantastisk utsikt mot havet. Aitours tror jag det var.
/ Kajja
Svara med citat
Gammal 2021-09-09, 12:24
C@nnys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Ni kanske ska bo på Roula Beach nästa gång.
Det är krypavstånd från stranden
Underbart o enkelt boende! Vi fick hörnlägenhet med fantastisk utsikt mot havet. Aitours tror jag det var.
/ Kajja

Tack för tipset Kajja

//Conny
Svara med citat
Gammal 2021-09-09, 10:20
C@nnys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Herlig lesing! Som et riktig Kalimera-reisebrev! Langt og innholdsrikt og med overraskende detaljer. Et historisk reisebrev i en epidemisk tid?

Du forteller med vidd og humor. Enkelte episoder underveis fikk meg til å le høyt; de er verd en historie i seg selv. Som da du ble ‘ryddegutt’ på stranden. Synes jeg kunne se både mannen og stranden - og deg på veien hjemover.

Takk for at du tok deg tid til å skrive denne beretningen. Takk for at jeg fikk bli med på reisen.
Hej Malou,

Tack för de fina orden
Jag har alltid gillat att skriva

Gällande händelsen på stranden så önskar jag att någon hade filmat detta. Då hade det blivit extra roligt
Det kom 2 tjejer och lade sig på solsängarna längst bort (Jag tror att han bara hade ca 5-6 "set" med parasoll). Farbrorn kikade bara ut först. En halvtimme senare gick han ut på trappan och tittade på dem, men bara tittade. Sen gick han tillbaka in igen . Jag tror inte ens de betalade. Han verkade ju inte ens vilja gå ut på stranden? Det kanske var därför som han uppskattade min hjälp med sängarna?

Jag träffade också väldigt många roliga människor på denna resan. Det uppstod så många olika situationer där dessa kom fram till mig och började att prata. Detta förgyller ju verkligen resan. Synd att det inte är riktigt på det viset här hemma .

//Conny
Svara med citat
Gammal 2021-09-09, 10:04
C@nnys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sol och hav Visa inlägg
Åh Tack, vad skoj att läsa om er resa!!

Maria
Hej Maria,

Kul att du uppskattade det. Det tog ett tag att sätta ihop allt

//Conny
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:48.