![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Åh Tack, vad skoj att läsa om er resa!!
Maria |
|
|||
|
|||
![]()
Herlig lesing! Som et riktig Kalimera-reisebrev! Langt og innholdsrikt og med overraskende detaljer. Et historisk reisebrev i en epidemisk tid?
Du forteller med vidd og humor. ![]() ![]() Takk for at du tok deg tid til å skrive denne beretningen. Takk for at jeg fikk bli med på reisen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Åh vilken härlig reseberättelse!
Jag såg åxå allt framför mig..var nästan med där. Vi har besökt Skiathos ett par gånger men i skiftet maj/juni. Det är..eller kanske var.. stor skillnad mot din beskrivning rent folkmässigt. Ingen trängsel, inga köer och bussen var inte full. Jag upplevde Skiathos som en lugn ö. Tack för dina rader C@nny ![]() / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för reseberättelsen. Visst händer det mycket under en tripp till Grekland, fast det är på en "säker" semester. "Öronlocket" väcker egna minnen! Nu slipper du spola öronen på ett bra tag! Skiathos besökte jag 1990 och stränderna verkar finnas kvar!
/Jannis |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack själv ![]() Ja, det händer ofta många roliga och ibland dråpliga saker när man reser till Grekland ![]() ![]() Om det dröjer lika länge igen innan jag behöver besöka en vitrock för att spola öronen, så lär jag slippa det innan det är dags att "tack för sig", så att säga ![]() Stränderna finns verkligen kvar. Jag var där år 2000 och 2002 de första vändorna. Några stränder har man ju "utvecklat", men vi får hoppas att det stannar där ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Tack för det, - jättekul ![]() Ja, i juli och augusti är det väl en peak på ön gällande turister kan jag tänka. Det var väl kanske inte mer stökigt än vanligt, men väldigt mycket med folk på den centrala gågatan, bilar, TVÅ strandbussar, turistbussar osv. Men det finns ju lugnare fläckar även mitt i sommaren. Stränderna på norra sidan tex. Där kan man verkligen koppla av ![]() Och som jag beskriver, skillnaden när man kommer till Skopelos stad var/är mycket markant. Det är ju liksom "tyst" där ![]() Men det är klart att Skiathos är en superfin ö med kanonstränder, annars hade vi ju inte återvänt dit så pass många gånger. //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack så väldigt mycket för en fin och utförlig rapport!
![]() ![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack! ![]() Jag kan ju säga att promenaden efter att artigt ha druckit ur muggens innehåll på stranden, -blev något jobbigare än vanligt ![]() Från stranden är det ju en promenad i sand mm, uppför, till huvudvägen. Sedan är det ju rena mördarbacken upp till hotell Fengeros. (i värmen). //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är krypavstånd från stranden ![]() Underbart o enkelt boende! Vi fick hörnlägenhet med fantastisk utsikt mot havet. Aitours tror jag det var. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack för tipset Kajja ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Tack för de fina orden ![]() Jag har alltid gillat att skriva ![]() Gällande händelsen på stranden så önskar jag att någon hade filmat detta. Då hade det blivit extra roligt ![]() Det kom 2 tjejer och lade sig på solsängarna längst bort (Jag tror att han bara hade ca 5-6 "set" med parasoll). Farbrorn kikade bara ut först. En halvtimme senare gick han ut på trappan och tittade på dem, men bara tittade. Sen gick han tillbaka in igen ![]() Jag träffade också väldigt många roliga människor på denna resan. Det uppstod så många olika situationer där dessa kom fram till mig och började att prata. Detta förgyller ju verkligen resan. Synd att det inte är riktigt på det viset här hemma ![]() //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Maria,
Kul att du uppskattade det. Det tog ett tag att sätta ihop allt ![]() //Conny ![]() |
![]() |
|
|