![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag testade och fyllde i en PLF idag fast jag skall resa om två veckor,den kom direkt med en QR kod,sist vi åkte fick vi vänta till kvällen innan vi fick koden man undrar ju varför man fick den så snabbt denna gång
|
|
||||
|
||||
![]()
De har ändrat sina rutiner. Nu kan man skicka in ganska långt innan.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ingen har f ö tittat på PLF. I Sverige kollade man covidpass, men i Grekland inget
|
|
||||
|
||||
![]()
I Athen var PLF det man studerade mest noggrant.
Iaf för ca 2 v sedan. |
|
||||
|
||||
![]()
Man måste ha en PLF för att kunna resa in, vare sig de kollar eller ej. Dessutom, om man gör rapidtest på apotek, kopplar de ihop resultatet med din lämnade PLF. Du får en QA-kod att scanna av för att få fram resultatet.
Vi har haft var sin PLF eftersom vi dels har olika efternamn och dels har olika vaccinationsstatus. Jag har rest på en spruta så jag är testad under resans gång för att kunna åka vidare. Gick alldeles utmärkt ![]() Celbe |
|
||||
|
||||
![]()
Detta var lite konstigt.....
På Arlanda för 3 v sedan, kollades ENDAST PLF, alltså inget vaccinpass, vanligt pass osv. Vi ankomst på Skiathos kollades dock alla dokument noggrant. PLF, antigen-tester samt vaccinpass. Jag hade vaccinpass, frun och dottern antigentest-dok. Ingen har sammankopplat några dokument. När jag skrev in uppgifterna för mig själv i PLF:en så fick jag skriva in precis allt vad uppgifter heter. Jag fick även ange vilket vaccin jag fått osv Men för fru & barn var det bara passnummer, kön osv som behövdes fyllas i. Så PLF:n är ETT dokument. Vaccinpass och antigentest osv, är andra, separata dokument. Vi resa mellan öar fick vi fylla i en hälsodeklaration för var och en. //Conny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gjorde rapidtest på apoteket i Gialiskari på Ikaria. Det görs mellan kl 13 - 15 om det är någon annan som behöver begagna sig av detta. Då var jag tvungen att visa min PLF (i mobilen går bra) och passet. Sedan, för att få fram resultatet, måste man slå in dels numret på PLF samt passnummer. Det kan man sedan ladda ner för att kunna visa där det behövs.
Det var alltså inget test här hemma ![]() Fr o m idag fram till 16 augusti måste man visa upp antingen PCR eller rapidtest för att flyga från öarna in till fastlandet om man inte är färdigvaccinerad. Celbe |
![]() |
|
|