![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Tror aldrig jag gjort mindre mängd än 1L tzatziki, det är liksom ingen ide - det går ju åt på en gång!!
Två eller 3 klyftor till en liter - helst Turkisk Yoghurt. Ett tips om man är tok sugen på tzatziki och inte hinner vänta på rivna gurkans dropp, dropp......... Ta fram gamla hederliga potatispressen och lägg i den rivna gurkan och "stressa" ur vattnet ![]() En liten extra krydda är att ta i en kapsyl Ouzo. En annan krydda som är gott i bland är dill :-) //Faestis |
|
||||
|
||||
![]()
Det har hänt att vi har fått dill i tsatsikin, vilket inte är så dumt. Ouzo däremot aldrig - tror vi föredrar den naturell.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Först läste jag sill och tänkte WTF... 🤢
Men Dill! Ja, det har jag fått några ggr. Vanligare i doddisarna än kykladerna. Det har väl med österuthållet att göra, då dill är vanligare i cypriotiska, libanesiska och "österlandsländska" varianter. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Du hade ingen åsikt om ouzo i retsinan …nu blev det galet, menar tsatsikin. Ibland har jag lite otur då jag tänker, som häromdagen då vi skulle åka iväg och jag sa till min man - om du stänger tänderna så borstar jag altandörren. Skyller på värmen.
![]() |
![]() |
|
|