![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Sjöborren, du har satt "myror" i huvudet på mig
![]() ![]() Nå, kallingarna måste ju vara av märke Panos Emporio skapat av Panagiotis Papadopoulos. Finns i alla "taxfree"kataloger. MEN ön??? Panos själv lär ju vara född i Aten... Nå, en vild gissning, kan det vara Karpathos? Med Olof Palme Odos och därmed koppling till Georgios Papandreou (som flydde till Sverige undan juntan och lärde sig svenska, bland annat)? Catlady, som älskar just Karpathos..... ![]() Senast redigerad av Catlady den 2021-06-12 klockan 19:54. |
|
||||
|
||||
![]()
Anade att en kvinna skulle lösa gåtan.
![]() Han heter Panagiotis Papadopoulos, mannen som tvingades fly sitt hemland på grund av sin politiska ståndpunkt. Kom till Sverige där han skapade sitt badklädesimperium vilket är Panos Emporio. ![]() ![]() ![]() Ska försöka lägga ut en bild på ön som från ovan påminner om en liten ostbåge. Eftersom ingen gissat på rätt ö, har jag åter kikat på flera kartor (senast JustGreece.com) och visst påminner den om en liten gul ostbåge … ![]() Senast redigerad av sjöborren den 2021-06-12 klockan 23:12. |
|
|||
|
|||
![]()
Santorini?
|
|
||||
|
||||
![]()
Tyvärr! fel ö-grupp. Tillhör Tolv-öarna.
|
|
||||
|
||||
![]()
På din bild står det Tilos på duken.
Men ostbåge vet jag inte riktigt... (Kanske tittar på fel bild?) /Maria |
|
||||
|
||||
![]()
Ursäkta! Men nu är jag så irriterad …
![]() Bilden Från Agios Andonis var den första jag tog och lyckades lägga ut, men kunde lika gärna varit från vilken ö som helst. To be continued… |
|
||||
|
||||
![]()
Men Tilos är rätt!
![]() Nu blev jag plötsligt trött av allt skrivande, känner att jag behöver en stunds vila, eller kanske en uppiggande Ouzo. ![]() |
![]() |
|
|