![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Fått tid för dos 1
Bör hinna få dos 2 ca 3 v innan Kreta ![]() Kommer förenkla Vår favorit restaurang på Lefkas öppnade i fredags och vår favoritbar på samma ö öppnade i måndags. Båda längdate efter att se oss i september! ![]() Ni som fåt dos två snart! ALLA till Grekland, turismen behövs mer än någonsin!! BOKA NU!!!! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Carle, redan gjort!
![]() Karpathos väntar i augusti, om allt går väl. Har också fått "tecken" från Grekland att de väntar på oss! Catlady, som knappt kan vänta själv...... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, då har man äntligen blivit stungen. Dos 2 till midsommar, sen är man redo för fight!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
I går enades EU om vaccin pass
sa på nyheterna att dos1 skulle räcka? Oklart om restriktioner mot lokala utbrott, mutationer mm Vi får väta o se. två månader till Kreta!! |
|
||||
|
||||
![]()
Igår förmiddag fick jag mitt efterlängtade SMS som sa att jag kunde boka dos 2. Men det gick inte alls. I alla fall inte just då; då fick jag bara svaret att alla tider var bokade. Vid lunchtid hade de släppt tider för hela nästa vecka, så på onsdag är det min tur!
![]() ![]() ![]() Karin som ändå har kramat barnbarnet. Dels hade jag fått första dosen, dels var hon och hela hennes familj sjuka i Covid-19 för en månad sedan, så vi tog den minimala risken ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Här hos oss får man bokad tid för dos 2 när man får första sprutan. Jag fick min första idag och nästa i slutet av juni. Så då är jag resklar i höst
![]() Maria |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Lite märkligt att det inte är samma rutin i alla regioner. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jahopp. Nu säger Tegnell att en tredje dos kan krävas. Jaja, vem trodde ens att detta skulle vara över nu? Men nu verkar man ju ha hittat ett vaccin mot cancer med, så det blir många doser framöver
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Karin som tack vare det får andra sprutan flera veckor före maken, som fick sin första spruta tidigare men som gick till vårdcentralen. |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Är på väg för att ta min andra dos vaccin precis nu! / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ikväll klockan 20.00 svensk tid ska grekiska myndigheter ha en pressträff där de ska presentera minskningar av restriktionerna. Vad det betyder vet vi först i kväll, men det kanske innebär att masktvånget inte blir lika strikt som idag, och det kommer många uppskatta. Som sagt, ikväll vet vi.
Det börjar röra på sig. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/ Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inte ett ord om munskydd, men det är numer tillåtet att spela musik och utegångsförbudet har kortats ner.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det krävs två doser. Annars är det ett negativt PCR-test som gäller.
|
![]() |
|
|