![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
De skulle ta alla öar som hade färre än 100 invånare. Härligt att det rullar på.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Situationen eskalerar i Grekland. Fler och fler ställen markeras som högriskområden.
![]() Restriktionerna skärps ytterligare och t ex förbjuds alla icke-nödvändiga inrikesflyg till den 22 mars. Även begränsningar för utlandsflyg, där 7 dagars karantän väntar för alla ankommande. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ser också med glädje att Fournis befolkning är vaccinerade enligt Thopers inlägg. Nu har även jag fått min första spruta. Kretaresan i början av maj fryser inne, då jag inte vill missa spruta 2. Birgitta, vars bild har hamnat på sniskan, kanske för att jag är så glad! |
|
||||
|
||||
![]()
Men, va härligt Birgitta!
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
varför. Jag själv väntar på att få boka tid till spruta i början av april. Kerstin ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis till sprutan, Birgitta! Här i Finland har vi ju i alla fall för tillfället 12 veckors mellanrum så man får vänta längre på andra dosen.
Läget i Grekland är nog inte alls bra, kanske är det bara så att folk gör vad de vill trots lockdown. ![]() Tänk, denna tid ifjol, tänkte vi alla att nästa år kan vi resa till Grekland som vanligt. Men så är det ju inte, tyvärr. Hoppas sommaren nu hjälper för nu har vi ju vaccinationerna i alla fall. / Anne |
|
||||
|
||||
![]()
Grattis Birgitta!
![]() Min mamma, som är vaccinerad, har varit hos frissan och klippt sig, och varit och köpt vårblommor till balkongen. Hon är så lycklig! ![]() Jag läste om er situation Anne. Ni har ju ändå klarat er bra, men viruset är lurigt och allt kan förändras fort! Det märks inte minst i Grekland där det sprider sig väldigt fort. |
|
||||
|
||||
![]()
Janne, så härligt att din mamma har fått båda sprutorna. Nu kan hon njuta av våren. Man måste ju förstås vara försiktig ändå för man kan fortfarande bli sjuk även om är vaccinerad, men risken för allvarlig sjukdom är inte så hög, säger de.
Här i Finland kommer de möjliga begränsningarna nog inte att komma att gälla före Påsk i alla fall. De skall godkännas av riksdagen osv. Och kanske kommer något att ändras, allt är öppet ännu, det har delvis kommit ganska mycket kritik. Mig påverkar det ju inte direkt eftersom jag bor på landet. Här har vi tillsvidare haft 15 bekräftade fall och alla har kunnat smittspåras så det är ganska lugnt. Men restaurangerna och caféerna får bara sälja takeaway för tillfället och de allra flesta har munskydd i butikerna. / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jo, det säger det, men hon är fortsatt försiktig och träffar bara oss i familjen (med avstånd) och hennes kompisar som också är vaccinerade.
|
![]() |
|
|