![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Vet inte vad du menar med återbesök Netwolf...jag vaccineras 1 februari..får andra sprutan 22 februari...Jag har ju förtur för att jag jobbar (väldigt lite) inom äldreomsorg.Återbesök..för eventuella biverkningar tror jag inte att det lägger in på auto.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, men Netwolf. Det vore väl märkligt om man kunde utlova skydd längre tid än de ca 8 mån som studerats! Sedan, om det behövs årlig vaccinering, liksom influensan, eller en boosterdos, det återstår att se.
Det hindrar inte mig att glädjas idag. Och återbesök på vårdcentralen ser jag inte som särskilt värdefullt. Kanske får ansluta mig till någon kyrklig förening för de " !ycksaliggjorda". Det vore ett större under, för en otrogen själ, som min. /Maria, som ändå, liksom Birgitta, lyckats trassla mig till Grekland två ggr under det gågna året. 💙 |
|
||||
|
||||
![]()
Nej, jag tänkte väl mer på vad man säger efter spruta No 2, men det är ju så nytt än, så det finns la inga rutiner.
Vad gäller digitaliseringen, så är det samma här i Sverige. De äldre hamnar alltmer utanför. I princip är de utan smartphone helt borta. Man måste identifiera sig med Mobilt Bank-Id för att åka tåg numera och kontanthanteringen är i princip borta. I Norge har man i alla fall lag på att man ska kunna betala kontant. Nåt sånt finns inte i Sverige. /Netwolf |
![]() |
|
|