Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-01-23, 11:28
pelagia pelagia är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009
Standard Sv: Vaccinerad!

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Men att posten bara delas ut 2-3 ggr/vecka borde väl inte vara så stort problem vad gäller kallelse till vaccinering. Lite mera framförhållning i kallelsen har man väl. De flesta medborgare med fast adress kan nog nås med en kallelse som gäller åtminstone en vecka fram i tiden.

Masse
Det jeg ville si med dette, er at i Norge skal alt helst gå digitalt - og sånn har det vært i mange år faktisk. Jeg har jobbet i offentlig forvaltnig hele livet, og det var ofte ikke noe forståelse for at det fins mennesker som ikke er med på digitaliseringen - les eldre. Helst vil man ha slutt på kontanter, og det har vært flere kampanjer for å få oss til å velge digital post. Det er liksom sånn at dette med brev er unntak som er til bryderi - derfor velger jo også Posten å ikke dele ut post daglig som før. Jeg har ingen offentlig mening om dette, bare refererer tilstanden.
Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 14:33
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vet inte vad du menar med återbesök Netwolf...jag vaccineras 1 februari..får andra sprutan 22 februari...Jag har ju förtur för att jag jobbar (väldigt lite) inom äldreomsorg.Återbesök..för eventuella biverkningar tror jag inte att det lägger in på auto.
Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 17:55
msts avatar
mst mst är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2012

Ja, men Netwolf. Det vore väl märkligt om man kunde utlova skydd längre tid än de ca 8 mån som studerats! Sedan, om det behövs årlig vaccinering, liksom influensan, eller en boosterdos, det återstår att se.
Det hindrar inte mig att glädjas idag.

Och återbesök på vårdcentralen ser jag inte som särskilt värdefullt.
Kanske får ansluta mig till någon kyrklig förening för de " !ycksaliggjorda". Det vore ett större under, för en otrogen själ, som min.

/Maria, som ändå, liksom Birgitta, lyckats trassla mig till Grekland två ggr under det gågna året. 💙
Svara med citat
Gammal 2021-01-23, 19:19
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Nej, jag tänkte väl mer på vad man säger efter spruta No 2, men det är ju så nytt än, så det finns la inga rutiner.

Vad gäller digitaliseringen, så är det samma här i Sverige. De äldre hamnar alltmer utanför. I princip är de utan smartphone helt borta. Man måste identifiera sig med Mobilt Bank-Id för att åka tåg numera och kontanthanteringen är i princip borta. I Norge har man i alla fall lag på att man ska kunna betala kontant. Nåt sånt finns inte i Sverige.

/Netwolf
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:34.