![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Det skulle jag lätt hoppat på. Ja, jag skulle nog kunna tänka mig att lägga en halvtid för den lönen
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tror inte du är den typen, Wolfen, som vill bli kontrollerad på detta sätt, så du faller bort totalt (liksom jag). ![]() Birgitta |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Wolfen |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
En sån som jag skulle bara innebära problem för företaget ![]() ![]() / Kajja ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jag skulle heller aldrig vilja jobba där, skulle få ångest. Förutom det så är jag inte alls gjord för att jobba på callcenter, jag har typ telefonfobi och får panik när jag ska prata med folk jag inte känner på telefon. Men det jag vill upprepa är att de flesta inte väljer det här jobbet för att de tror att det är så väldans bra eller för pengarnas skull, utan de är intresserade av att komma till Grekland och bo här i något år, och det här företaget möjliggör detta för dom på ett lätt sätt. De bryr sig alltså inte om själva jobbet speciellt mycket. Sen i unga år om ni minns, så är det ju väldigt viktigt bara det här att samla på sig erfarenhet, så man kan få ett snyggt CV och få bättre jobb på så vis. De flesta brukar inte börja som generaldirektör direkt.
Mitt första jobb var i en kiosk på en golfbana som 16 åring, svart, 60 kr i timmen. Började där för att få in en fot i arbetsmarknaden, stannade pga den fina naturen (eller var det alla snygga killar kanske...) Efter två somrar fick jag mitt första vita jobb. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() #jaghittarutsjälv ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Haha Du är rolig du!
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jag börjar också bli till åren kommen och har av både livs- och jobberfarenheterna sett vad det är jag värderar vad gäller arbetsplatser, yrken, miljöer, arbetsuppgifter mm. mm. Jag har INGEN inblick i hur det skulle kunna vara att jobba på ett callcenter, tror dessutom att det finns VÄLDIGT MÅNGA varianter på det vi andra tror, finns där.
Men generellt sett, jag är den typen som ALDRIG NÅGONSIN skulle "gå på" och köpa någonting (sak, pryl, produkt, tjänst, abonnemang.......you name it) bara för att någon ringer mig för att försöka förklara dess förträfflighet. Fel har jag nog, men jag kallar det bondfångeri, lurendrejeri, MANIPULERING, det är MIN syn på det hela och som sagt så har jag antagligen fel men jag väljer mina sätt att konsumera helt på egen hand. Sen vilka villkor mm. som ungdomarna (om det är den gruppen som är mest representerad?) på dessa arbetsplatser har, det vet nog faktiskt bara de som jobbar där nu eller de som har jobbat där. De är antagligen långt mer mottagliga för villkoren, vilka de än må vara, förhållandena de möter där, kontra det "driv" de antagligen har för att faktiskt prestera bra. Det finns bra och dåligt på alla arbetsplatser, vad jag jobbar med nu är irrelevant men jag har väldigt många "yngre" omkring mig, människor i karriären som nog är lättmanipulerade och ibland kan ha anledning att ifrågasätta villkor mm. Även den tekniska utveckling som ständigt pågår, och den som numera handlar om digitalisering, övergång till mer och mer mobil kommunikation istället för stationär, är jobbig. DET har inte mycket att göra med ämnestråden men just telekommunikation som jag gissar att callcenters och dylikt sysslar med, den innehåller mängde av sidospår som kan vara nog så jobbiga i många avseenden. / Hasse |
![]() |
|
|