Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2020-10-03, 22:41
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Sv: "En blondins gul o blåvita betraktelser"

"Väskan"..kan jag nog kalla detta inlägg.
Har haft utsortering i hyllor, garderober och det alldeles förstora källarutrymmet idag.
Där på en hylla var en stor tygväska, med en väska i väskan, och ytterligare en väska och i den väskan låg VÄSKAN!! Min älskade senapsbruna lilla skinnväska med långt axelremsband. Den jag bara använder i Grekland!

Jag öppnade den i andakt..som om det vore en skattkista. Där i fanns sedelklämman, åxå i skinn, inköpt på Kreta. Jag öppnade den. En 20€ blottade sig. Jag drog längtandfullt mina fingrar över ytan på sedeln.

Öppnade ännu ett fack. Åhh!! Öronpropparna..dom som jag har vid start o landning. Känner att jag längtar efter att flyga. JAG!?..jag som är flygrädd!!

Krafsar med fingrarna i väskan..å se där!..där ligger lilla plastförpackningen med Oliwer Twist. Min nikotinräddare i nöden. Likt små musbäbisar packade i trångt bo. Säkert utgånget datum men fyller viss funktion efter kaffe eller vin på en flygresa. Å vem är jag att avgöra om de är för gamla..dom smakar ju samma sk-t endå! Ett fack till..Lypsyyyl! Vet inte när jag använt det men likt en Röda Korsetväska så ska det ligga där!

Jag stoppar in väskan i väskan i den fula tygväskan och tänker att nu vet jag var den är i alla fall.
Behöver inte leta till våren..
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2020-10-03 klockan 22:51.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:44.