![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Janne!
Berätta gärna lite mera om din favoritfisk, Barbouni! Vad är det för slags fisk? Hur ser den ut? Hur äts den och vad är gott att äta till den? Hur smakar den? Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Janne nu är det poesi du skriver. Så underbart vackert!
Jag följde med dig, men istället för Ios blev det Katapola på Amorgos. Gick förbi Elenis och det lilla kapellet. Tittade ut över bukten när jag stod vid statyn av Fiskarhustrun. Sedan vände jag tillbaka och tog ett snabbt dopp nedanför Elenis. Fortsätter runt bukten förbi Rachidi och kommer till Xilokeratidi för att se fiskegubbarna komma tillbaka från sin fisketur. Det var en lagom tur i arla morgonstund, så jag vänder åter till bageriet i Katapola, för att på dess övervåning sätta mig på min balkong för en god frukost. Med denna utsikt. Birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för promenaden, Birgitta! Jag undrar om det finns nån som varit på Amorgos, som inte längtar tillbaka...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Barbouni innan den tillagas. ![]() Den här tallriken med barbouni åt vi på Taverna Mouragio i Katapola, och det smakade himmelskt gott! Den serveras oftast som på bilden, sedan får man beställa in egna tillbehör. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för info! Härligt fat på bilden!
Masse |
![]() |
|
|