![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Undrar vad som händer med dom som upptäcks vid gränserna? Skickas dom tillbaka ? Kan ju inte tänka mig att Grekland har lust, eller möjlighet och ta hand om dom i veckovis!
Riitta |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har tänkt i flera veckor att jag borde testa mig för att kolla om jag har antikroppar, men har ändå varit tveksam då testerna inte är 100%-iga och ingen vet hur länge immuniteten håller i sig.
En kollega testade sig veckan före midsommar och då visade testet att hon hade antikroppar, hon gjorde av olika anledningar om testet sista veckan i juli och då var testet negativt.... ![]() Ingen vet något säkert runt detta virus som är nytt för alla. Ett djäkligt envist och jobbigt "sabba sabba virus" är det! /Faestis (Men hoppla nu hamnade det här nog fel på sätt och vis, det handlade ju om hemma i Sverige) |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Ja, testerna är verkligen inte att lita på. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jaha, från och med den 24.8 skall man sätta sig i karantän om man kommer från Grekland till Finland. Åtminstone en del av charterbolagen har redan börjat avboka sina resor.
Ser inte bra ut för Grekland nu, alltför många nya smittade. Man börjar snart och undra om man kan resa nästa år heller? Måste kanske fås till ett pålitligt vaccin? / Anne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Sen utlovas ju inte längre immunitetstid än hur länge viruset har härjat här. När det har funnits i 1 år och fortfarande ingen blivit drabbad 2 ggr så förlängs nog immunitetstiden. / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Immunitetstid är det ju ingen som vet något om - tyvärr!..... /Faestis - som är så less på detta virus!! |
|
|||
|
|||
![]()
Less är man så det räcker och blir över!
![]() En annan otäck effekt är att här och var i Grekland, trots att statistiken visar annat, börjar det talas om att det är turisternas fel att smittfallens antal stiger! Inte bra! Usch, hur månde detta sluta???? Catlady, som ändå längtar....... |
|
|||
|
|||
![]()
https://www.keeptalkinggreece.com/20...ction-islands/
83 % av smittan är inhemsk, dvs greker som varit smittade . 2.6 miljoner personer har rest in i Grekland under 1 juli- 16 augusti, 319 000 tester, 615 positiva. 29 var svenskar |
|
|||
|
|||
![]()
Precis, Carle, statistiken talar sitt tydliga språk!
Men sen kommer konspirationsteorierna om att myndigheterna "hyfsar till" siffrorna och inte talar sanning. "Rädda" människor tar inte reson och därur gror en "draksådd"! Hoppas verkligen att det stannar vid små grupper och inte sprids. Catlady, oroad för framtiden som turist..... |
|
||||
|
||||
![]()
De får sitta i karantän som staten betalar, men hur länge de kan betala för det vet jag inte.
|
![]() |
|
|