Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-11, 11:02
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Sv: Svenskar i karantän i närheten av Chania

Ja vad kan man bidra med?!
Man kan ju börja här hemma, i Sverige, att läsa fakta om Corona och hålla sig uppdaterad! Tror att många som reser iväg kommer att bli rejält överraskade av alla restrektioner.
Hur trötta vi än är på "skiten" så tycker jag att det största
ansvaret ligger på hur den enskilda individen beter sig.
Det är bara att gå ut och se sig omkring på stan. Fullsatta uteserveringar, trängsel på gator, stränder och i affärer.
Igår på min första arbetsdag efter semestern hade jag flera små 75+tanter inne i butiken!!
Ungdomar går i grupper som om allt var som vanligt.
Där har inte informationen nått fram!
Hoppas skolorna tar tag i detta med info när det nya läsåret startar.
Som jag sagt innan så räcker det ju att man träffar EN VÄN, som vi gjorde, för att bli smittad och få ett h-vete en lång tid framöver. Ja då fattar man ju att risken att bli smittad om man träffar 10 pers är betydligt större!
På TV4-play finns en intervju med en man som drabbades, från dagens Nyhetsmorgon, som många borde titta på!
/ Kajja
Svara med citat
Gammal 2020-08-16, 20:18
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Re: Sv: Svenskar i karantän i närheten av Chania

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Igår på min första arbetsdag efter semestern hade jag flera små 75+tanter inne i butiken!!

Där har inte informationen nått fram!

/ Kajja
Kajja. Beklager min uvitenhet. Regnes eldre mennesker i Sverige +/-70 som spesielle og farlige smittebærere; er de pålagt å holde seg i hjemmet; er de pålagt reiseforbud til Hellas eller generelt? Vet jo at mange svensker p t reiser til Hellas, men kanskje ikke disse oldiser? Undres også over om Tegnell har sagt noe om gruppen...
Svara med citat
Gammal 2020-08-16, 20:55
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2015
Standard Sv: Re: Sv: Svenskar i karantän i närheten av Chania

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Kajja. Beklager min uvitenhet. Regnes eldre mennesker i Sverige +/-70 som spesielle og farlige smittebærere; er de pålagt å holde seg i hjemmet; er de pålagt reiseforbud til Hellas eller generelt? Vet jo at mange svensker p t reiser til Hellas, men kanskje ikke disse oldiser? Undres også over om Tegnell har sagt noe om gruppen...
Hej Malou!
70+are anses vara en riskgrupp. De har svårare att klara av en Covid-19 infektion. De har striktare restrektioner och ska bla a undvika träffa folk, gå i affärer etc. Detta upprepar Tegnell i nästan varje intervju.
/ Kajja
Svara med citat
Gammal 2020-08-17, 09:13
pelagia pelagia är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009
Standard Sv: Re: Sv: Svenskar i karantän i närheten av Chania

Citat:
Ursprungligen postat av malou Visa inlägg
Det er jo det samme her i Norge, dog her regnes vi som risiko når vi er over 65. Men har inntrykk av at det er strengere anmodninger i Sverige faktisk, har hørt endel på Tegnell (bor nær grensa).
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:32.