![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Herlig! Beatles tekster er blant favorittene. Jeg var i England det året de ble skikkelig kjent, 1963, alle husmødrene utgjorde et mektig kor. Men husker best det store togrøveriet, skummelt.
Morsom historie om venstrehendt-heten. Det skulle jeg visst om, måtte sitte igjen på barneskolen, etter skoledagen var slutt. Lærereren mente at kunne man ta imot en ball med to hender, kunne man automatisk skrive med høyre hånd. Hun ga ikke opp før min far troppet opp. Senast redigerad av malou den 2020-07-07 klockan 12:48. |
|
||||
|
||||
![]()
Åååh! Då måste ni bara titta på Carpool Karaoke med James Corden. Ett avsnitt med Paul Mc Cartney. Helt fantastiskt
![]() ![]() Beatles har knappt gjort nån dålig låt. Jag gillar allt!! / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag hade fel, Ringo skrev ju två låtar :
Hade ju även Octopus's garden på Abbey Road |
|
||||
|
||||
![]()
Och på tal om Abbey Road så tycker jag att "Something" och "Here Comes the Sun" av George Harrison är de två bästa låtarna Beatles gjorde.
|
|
|||
|
|||
![]()
I löööve the Beatles från dag ett.
Tror jag kan tralla med i nästan varje låt! Pia |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/ Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag tycker allt, allt, allt är bra med dessa genier, som råkade stråla samman i rättan tid i historien. Intressant med vänsterhäntheten. Jag försökte BLI vänsterhänt i skolan (fick inte frökens gillande). Jag tyckte det var så fruktansvärt charmigt. Mycket beroende på att Little Joe i Bröderna Cartwright var det.
|
![]() |
|
|