![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Nåväl, efter en knapp vecka blev allt bättre och så småningom fick jag komma hem. Allt som allt var jag hemma från jobbet i åtta veckor, och då blev det en hel del tv-tittande ... Mycket frågesport. ![]() Nu är jag tillbaka på jobbet sedan två veckor. Många lärare är sjuka, många elever likaså. Vi som fortfarande står på benen får hålla fortet så gott det går. Vi håller avstånd och tvättar händerna och hoppas ... jag vill verkligen inte stöta på något Coronavirus. Efter den här sjukdomsperioden har jag nog noll motståndskraft i min kropp. Jag åker till jobbet och hem igen. Min man håller sig hemma; han tillhör också en riskgrupp. Sonen åker in till stan och arbetar varje dag; vi är glada så länge han får behålla jobbet. Eftersom han jobbar i en ICA-butik handlar han med sig livsmedel på vägen hem. Det blir mindre och mindre att göra för varje dag, säger han. En vecka kvar, sedan har vi påsklov och jag får andas ut en period. Varje dag är ett riskmoment. ![]() Fast än har jag inte bokat av Greklandsresan. Hoppet är ju det sista som överger människan, även om det ser mörkt ut för körfestivalen. Vi blir inte insläppta i replokalen, så kören har inte kunnat repetera på flera veckor ... Karin som tar en dag i taget |
|
|||
|
|||
![]()
Bor i Oslo, Norges episenter. Vi har unntakstilstander. Regjeringen har vedtatt kriselov. Stemningen er tung. Gatene tomme. Etter to uker i frivillig karantene, det føles som en prøvelse. Tanken på at dette skal fortsette på ubestemt tid ?, får meg til å synes synd på meg selv. I hvert fall i går, og jammen også litt idag. Nyhetsfreak og generelt alt-lesende. Pause nødvendig. - I morgen får jeg ta meg sammen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Karin, det där lät verkligen jobbigt. Hoppas du kan hålla dig frisk. Här i Finland har vi ju stängt skolorna. Daghemmen och förskolan fungerar. Barn i lågstadiet, klasserna 1-3 får komma till skolan om det är abslout nödvändigt med tanke på föräldrarnas jobb. Annars har man distansskola. Det lär fungera rätt så bra även om också problem har uppstått. T.ex att tonåringar sover för länge och inte sänder in sina uppgifter så som det är bestämt. Lär ibland bli långa arbetsdagar för lärarna. Men jag tror att detta varierar mycket beroende på skola och område.
/ Anne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Samma här.
Vilken förskräcklig upplevelse Karin! Så skönt att höra att det slutade bra trots allt. Hoppas att ni kan vila ordentligt under påsklovet. Ta hand om dig. Kram! ![]() |
![]() |
|
|