Citat:
Ursprungligen postat av piam
Där kan jag hålla med dig,när äntligen rätt låt vann
|
Dom lät Mamas vinna svenska uttagningen, för att dom skulle bli minst ledsna om det ställdes in, då de ändå var med förra året...

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja
Så här blev min Coronadag 2020-03-18:
Buss till jobbet, går in via bakdörrarna enligt ny svensk sed.
Vid framdörren står ett gäng ungdomar och gapar på busschauffören. -Öppna dååå!! Likadant vid varje hållplats. Trodde dom läste om allt på sociala medier..men inte detta uppenbarligenl
Framme i centrum påväg till butiken passerar jag nagelstudion. Där är det full aktivitet! Unga tjejer sitter och får sina plastnaglar påklistrade inför helgen.
-Okey..lite sjuk idag men kolla mina naglar!!
I min tomma, men nu överstädade butik råder ett kusligt lugn trots härliga soullåtar i högtalarna.
Varje..ja varje.. (4 st) kunder som var inne idag pratade om viruset. Det lustiga var att alla sa att dom ville bete sig som vanligt. -Händer det så händer det..tja!!
Torrmoppar golvet vid stängning..inte många dammkorn där inte!! Låser å tänker "Hej då macken..ses imorr'n".
Mitt älskade jobb..Måtte vi fixa detta!!
Blundar med både ögon o öron inför stundande förhandlingar. Låser dörren på öde gata. Passerar krogarna längs vattnet..i ett fönster skymtar en flaska i en ishink och jag hinner tänka: Vad firar dom?!
/ Kajja 
|
Så fint beskrivet, Kajja. Du har en poetisk ådra i dig.
/Netwolf