![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Får nog bli Skopelos. Gillade även Alonissos, men där var vi bara på en båtutflykt så har bara varit snabbt i Patitri Och Steni Vala + på någon strand för bad. Men ön verkade sympatisk.
![]() Skiathos blev bara transfer och en snabb promenad på Papadiamantis, hette inte gatan så? En ganska tråkig gata för man fick passa upp för mc:n som kom körande mest hela tiden. Vi borde nog ha promenerat någon annanstans. / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Utan att vila på hanen det minsta, svarar jag Skopelos. Visserligen är det den enda ön i Sporaderna som jag besökt, men den var så speciell att den likt Masse kvalar in på top 5 totalt.
![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Har varit på både Skiathos, Skopelos och Alonissos och gillar alla tre. Men måste jag välja en så blir det Alonissos för det stora lugnet och den fina naturen!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Skopelos är min favorit, Alonissos tvåa och sist Skiathos. Skiathos har vi visserligen bara haft en övernattning på i samband med hemresan men fick ingen riktig känsla för. Nu var vi bara i stan, det finns säkert fina ställen utanför.
Alonissos däremot har vi bott några nätter på och det gav mersmak! Jättefin ö med många fina stränder och en otroligt vacker chora, i klass med Amorgos chora enligt mig ![]() Planerar i år att åka till Skopelos och Alonissos, då vi tänkt att fördela två veckor med boende i Patitiri på Alonissos, sen på Skopelos i Panormos och Skopelos stad. Det ser vi fram emot : ![]() Tror nog att Skopelos rent av tävlar om förstaplatsen totalt sett för min del av de öar jag besökt i Grekland Maria |
|
|||
|
|||
![]()
Skyros nr 1, trots att det var 27 år sedan! (PA:s resebrev från 2004 rekommenderas) Alonissos som god 2:a. Och Skiathos har bara varit "transfer-ö". Skopelos har ja tyvärr (ännu) inte varit på.
/Ulla ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Skopelos är med lätthet min favorit i bland dessa öar.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Skiathos utan tvekan! Dit åker vi första eller andra veckan i augusti, d v s under högsäsong. En gång i tiden var mitt mantra "aldrig Grekland i augusti" men numera vill jag inte vara utan vår extravecka. Det är fart, fläkt och mycket folk men går ändå lätt att hitta lugnet. I Skiathos stad finns det gott om fina gränder, man behöver inte gå långt från Papadiamantis för att hitta dessa.
Celbe |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har inte varit på Skyros, men den ön finns på min önskelista.
Av de andra tre så rangordnar jag dem så här: Skopelos, Alonissos och sist Skiathos. Skopelos ligger för övrigt på min topp-fem-lista över alla öar jag har besökt i Grekland. |
![]() |
|
|