![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi är oftast ute på tre veckor. Då packar jag för drygt halva den tiden, för att inte ha så mycket packning. Sedan så lämnar vi tvätt, på tvättinrättning eller boende, eller det bästa att tvätta i tvättomat, som tex. i Paleochora. Då är det sedan bara att gå och sätta sig på Yannis o ta något gott att dricka, o sedan gå och hämta sin tvätt
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Intressant att vi är så olika, det som är självklart för en del är otänkbart för andra.
I alla år har vi rest med 1/2 packning o tvättat själva eller lämnat in. Att släpa runt på smutstvätt har aldrig känts bra, dessutom onödigt , eftersom det är oanvändbart. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi tillhör dem som i princip aldrig har tvättat något på alla våra resor utan först när vi kommit hem. Men visst blir det mycket kläder att släpa på under resan. Inte blir det bättre av att jag vill kunna byta skjorta ofta. Det blir ofta knepigt med maxvikten på flyget och ganska tungt att förflytta sig med. Tack och lov har vi väldigt bra rullväskor, men underlagen i Grekland begränsar ju ofta deras fördelar.
Kanske därför dags att börja tänka om. Har aldrig kollat efter tvättinrättningar eller tvättomater på våra öar i Grekland. Är det vanligt att man kan hitta sådana? Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Masse: ja det är ganska vanligt. Tvättomater har jag inte hittat överallt, men att lämna in brukar finnas. Hittar du inte själv på platsen så bara fråga. vid några tillfällen när vi frågat efter tvättmöjligheter genom boendet har vi fått beskedet "men det gör vi här", känns lite lyxigt. Betala givetvis för den tjänsten. Enda tillfällen mina underkläder är strukna
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter bra!
Masse |
![]() |
|
|