Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-07-23, 08:28
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Tvätta på resan

Vi är oftast ute på tre veckor. Då packar jag för drygt halva den tiden, för att inte ha så mycket packning. Sedan så lämnar vi tvätt, på tvättinrättning eller boende, eller det bästa att tvätta i tvättomat, som tex. i Paleochora. Då är det sedan bara att gå och sätta sig på Yannis o ta något gott att dricka, o sedan gå och hämta sin tvätt
Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 10:02
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2014

Intressant att vi är så olika, det som är självklart för en del är otänkbart för andra.
I alla år har vi rest med 1/2 packning o tvättat själva eller lämnat in. Att släpa runt på smutstvätt har aldrig känts bra, dessutom onödigt , eftersom det är oanvändbart.
Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 10:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av ramses Visa inlägg
Vi är oftast ute på tre veckor. Då packar jag för drygt halva den tiden, för att inte ha så mycket packning. Sedan så lämnar vi tvätt, på tvättinrättning eller boende, eller det bästa att tvätta i tvättomat, som tex. i Paleochora. Då är det sedan bara att gå och sätta sig på Yannis o ta något gott att dricka, o sedan gå och hämta sin tvätt.
Jag tror att det blir framtidens melodi även för oss. Vi blir äldre och vi blir allt bekvämare.
Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 13:01
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Vi tillhör dem som i princip aldrig har tvättat något på alla våra resor utan först när vi kommit hem. Men visst blir det mycket kläder att släpa på under resan. Inte blir det bättre av att jag vill kunna byta skjorta ofta. Det blir ofta knepigt med maxvikten på flyget och ganska tungt att förflytta sig med. Tack och lov har vi väldigt bra rullväskor, men underlagen i Grekland begränsar ju ofta deras fördelar.

Kanske därför dags att börja tänka om. Har aldrig kollat efter tvättinrättningar eller tvättomater på våra öar i Grekland. Är det vanligt att man kan hitta sådana?

Masse
Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 13:13
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005

Masse: ja det är ganska vanligt. Tvättomater har jag inte hittat överallt, men att lämna in brukar finnas. Hittar du inte själv på platsen så bara fråga. vid några tillfällen när vi frågat efter tvättmöjligheter genom boendet har vi fått beskedet "men det gör vi här", känns lite lyxigt. Betala givetvis för den tjänsten. Enda tillfällen mina underkläder är strukna .Har även varit på boenden där det funnits tvättmöjligheter för gäster. Bor inte på rena "hotell" utan söker oss till studios, då vi vill ha ett litet kök.
Svara med citat
Gammal 2019-07-23, 13:17
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Låter bra!

Masse
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:10.