![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ska flyga med BRA inom kort och där står det inte vilken maskin det är (men de har ju bara tre modeller). Iofs, så kanske det framgår när man bokar platser, för då måste ju flygplanstypen vara bestämd. Jag har nog aldrig tänkt på det innan...
/Netwolf |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Jag har inbokade resor till Grekland, t o r, med Norwegian, en i maj och en i september.
Har varit inne på min bokning och tittat runt, hittade ingen info om flygplanstyp/modell (inget i resehandlingarna heller), men jag är nästan säker på att det är 737 M8/M9, eftersom mina senaste resor med Norwegian (2 ellr 3 st) har varit med denna modell. Dessutom är det känt att Norwegian numera använder sig av denna Boeing modell för nästan alla medeldistansflygningar. Så, jag avvaktar... Senast redigerad av RobEri den 2019-03-16 klockan 19:36. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Det sies at man kan legge på noen kroner og ikke fly med feks Norwegian.
Jeg sjekket nå helt tilfeldig tur til Kreta Chania 28.5.-11.6.19. Det koster kr 7902 med Norwegian (uten innsjekket bagasje). Direktefly. Ikke spesielt tilbud noen av veiene. Sjekket så SAS (elendig nettside) samme dager. Der koster det 10.916 for fly med mellomlanding. Dette er SAS Go, som vel også er uten bagasje. Vi syns dessuten Norwegian stort sett har nyere fly enn SAS. Dette er grunnen til at VI flyr Norwegian. Ikke tror vi de går konkurs heller, men blir kjøpt opp av andre evt. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tidtabeller för flighter läggs långt i förväg. T.ex. hösten 2018 lades tidtabell för vår, sommar och höst 2019.
Flygplanstyperna är en del i planeringen men kan ändras fram till avgång. Händer regelbundet men oftast (inte alltid) mot en annan maskin av samma modell. Norwegian har 737 Max 8 men den klart övervägande modellen är 737-800 som används på kort och medeldistans. Det är inte helt ovanligt med incidenter vid nylanseringar (Airbus 380, Boeing 787) men haverier oavsett vad de beror på är både ovanligt och en tragedi för alla drabbade. Jag känner mig ganska övertygad om att de bakomliggande orsakerna till att max modellerna står på marken kommer att analyseras grundligt och att flygplanstypen kommer att bli ett säkert plan. Ozogott ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Er normalt ikke redd for å fly, hadde dog en skrekkens opplevelse med Norwegian innenriks for noen år siden. ![]() ![]() Tror neppe Norwegian er i ferd med å gå konkurs. Selv om det har vært nære på. Min neste reise til Hellas er i mai. Med SAS. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Jet Time flyger med Boeing 737-300 samt 737-700." Men det verkar inte gälla alla flygbolag. |
#9
|
||||
|
||||
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Please, en kort sammanfattning. Finns det hopp eller är det kört? Tack. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ett tips att få reda på vad det är för kärra flygbolagen använder om det nu inte står vid bokning är att googla flightnummret och flygplatserna som ni flyger imellan, Oftast får man upp bilder på vad för kärror dom använder.
/Mange |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Om du går til http://www.seatguru.com , så kan du legge inn hvilken flight du har.
Da får du opp flytype, seteplassering osv. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Det var en lång artikel på två helsidor, så det är för långt för att sammanfatta. De skriver nästan varje dag.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Her er en artikkel fra norske DN (dagens næringsliv ) om Norwegians Max, og omstendigheter rundt Boeing OG Norwegian. Ubehagelig lesing. Tilliten til herr Kjos er fra min side i bratt stup. Ja da, business er business - men etikk og tillit må telle med. Man kan bare håpe at det som avdekkes får konsekvenser i fremtiden.
Norwegians piloter går hardt ut mot Boeing og flyselskapet: https://www.dn.no/luftfart/norwegian...dig/2-1-569565 |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Til de av dere med angst for å bruke disse flyene; jeg forstår bekymringen, men dette er nok fikset i løpet av kort tid.
Selve flyene er det nok ikke noe feil med, men alt tyder så langt på at det er noe galt med avionikken, dvs. elektronikken/styresystemet. Flyene blir mer og mer avanserte bl.a. av sikkerhetsmessige årsaker, slik at flere funksjoner og mekanismer automatiseres. Det er akkurat som i biler. Både fly og biler blir sikrere og sikrere for oss som bruker dem, men noen ganger er det barnesykdommer med funksjonene og mekanismene. Det hender jo rett som det er at visse bilmodeller tilbakekalles. Det kan være biler som bremser av seg selv, gasser av seg selv, airbag som utløses uten videre osv... Problemet med automatiske funksjoner i fly er at en feil kan få mye større konsekvenser enn i en bil. For ikke mange år siden hadde Airbus et problem med at flyenes styresystem tok fullstendig kontroll og sendte flyet i et bratt stup til tross for at pilotene ville noe annet. Dette ble øyeblikkelig "godsaker" for Boeing, som uttalte at hos dem hadde alltid pilotene det siste ordet... Nå er det altså Boeings tur. Airbus fikset softwaren, og den aktuelle flytypen (A330) er i dag utrolig sikker. Til trøst kan det sies at flyene blir mye sikrere av slike ulykker, og jeg tipper det ikke tar mange ukene før MAX-flyene er på vingene igjen med forbedret software som det sikreste flyet man kan bruke. Boeing har ikke råd til å ta sjanser her, og når de fikser feilen, så blir det fikset ordentlig. Man må heller ikke glemme at uansett flytype, så er turen til flyplassen mye farligere enn selve flyturen. Han en trygg og god reise ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Angst er vel sterkt? Hvis man ikke er flyredd generelt. Noen er det. Synes for min del at det akkurat nå er interessant å lese om hva som foregår utenfor flyene
![]() ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Angst, bekymring osv...
Nyanser av samme sak etter min mening, og jeg synes virkelig synd på de som ikke synes det er så trivelig å sette seg på et fly og som får hele eller deler av ferieopplevelsen ødelagt pga. dette. Så er det jo det rent praktiske i tillegg; vil det bli forsinkelser, kanselleringer osv.? Jeg er helt enig i at det er mest interessant å lese om det som hender mellom flyreisene, men slik det er nå forstår jeg godt at fokus kan bli noe annet. |
![]() |
|
|