Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-04-13, 13:41
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Är jag blåst?

Inte kan jag tänka mig att ni har blivit blåsta! I mitten av februari skickade jag förhandsinbetalning på boende i Chania (Pension Orio) nu under påsken. Detta gjorde jag via min bank. Dessutom skickade jag ett fax, som bekräftade inbetalningen (fick detta från banken). Allt enligt överenskommelse.

Tiden går...ingen post från Pension Orio kommer...blir bekymrad och mejlar dem! Får svar: Nejdå! Inga pengar, inget fax! Blir kallsvettig Ringer dem och undrar...Den mycket trevliga ägaren lugnar ner mig. Han skulle kolla med banken, och jag skickade ett nytt fax =inbetalningsbekräftelsen. Efter ett par dagar kommer post, allt var OK, de beklagar strulet, allt frid och fröjd Jag TROR att mycket handlar om den mänskliga faktorn, denna gång har jag kommunicerat med ägaren (mycket kunnig i engelska) och en ung flicka (som försöker men har mycket svårt att förstå...) och det är nog så att högerhanden inte alltid vet vad vänster gör

Så ta det lugnt! Det ordnar sig nog! Har ni möjlighet att ringa till dem, gör det!

Jag förstår dock helt och fullt att dessa, ofta små ställen, VILL ha förhandsavgift som säkerhet. Ändå är jag glad att få bo i Olga´s Pension i Rethymnon i tre nätter också...där behövde vi inte betala någon förhandsinbetalning. Ägaren har tydligen sagt:
-If people don´t come, what can I do? Känns mycket grekiskt för mig...

Ivi
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:36.