Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2019-02-25, 19:50
Mahava Mahava är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011
Standard Sv: Att inte flyga

Citat:
Ursprungligen postat av RobEri Visa inlägg
Är det verkligen svårt och förstå att de flesta barnen som "produceras" i världen finns i fattiga länder? De lever på några kronor/dag och kan därför inte konsumera lika mycket som vi i västvärlden. Det vi betalar för en arbetslunch är lika mycket som ett barn har att röra sig med under en hel månad, kanske flera månader. Utan pengar, ingen konsumtion. De återvinner allt eftersom de inte har råd att köpa nytt. Och dess värre, de utnyttjas hänsynslöst som billig arbetskraft som möjliggör att vi kan fortsätta konsumera som vi gör.
Att anklaga barn för att vara de värsta miljöbovarna (...ett barn är ju rent krasst det absolut värsta man som människa kan ta sig till att producera om man nu vill värna miljön) är inte bara nonsens, det är okunnigt och fördomsfullt. Och de som fäller sådana nedsättande kommentarer om barn borde skämmas.
Jag ångrar inte ett ord som jag skrivit!
Jag respekterar din ståndpunkt, jag menar inte att jag ser ner på barn eller så, men jag har gjort ett aktivt livsval där jag avstår barn för klimatets skull till viss del och tlll annan del för att jag känner jag inte vill ha några, och att skaffa barn ÄR ett val och jag anser klimataspekten bör vägas in, och istället så ägnar jag mig åt resor som intresserar mig men såklart inte är bra för klimat / miljö,

du kan läsa denna väldigt bra artikel (kan vara betalvägg iofs https://www.dn.se/ledare/hanne-kjoll...kam-ar-battre/) eller se här på en jämförelse https://www.lu.se/article/de-fyra-li...klimatpaverkan
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:49.