Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2019-02-01, 21:07
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Rhodos/Karpathos april 2019

Freda kväll 1.2
Hejsan!
Händelsefull dag, idag.....Först all snög, som skulle skottas undan....Sen lite käk, åsså ut å starta Skodan...å iväg till Besikta
på Örsholmen. Bilen hade ju körförbud, men till besiktningen får man åka, så de så....Sen att jag tog nån extra sväng, är det ju bara ni som vet...
Hursomhelst, så seglade Skodan igenom testen med fulla segel, och att höger bromsok hade begagnade bromsbackar märktes inte på skärmen. Den avtagbara dragkroken hade jag förstås satt dit, och den rörde dom aldrig. Sen hade jag lagt en halvtimme på att sopa av all snö, för det kan ju inte vara kul att jobba på besiktningen om golvet är blött...
Vad anbelangar bråcken, så känner jag inte av dom, så jag ska nog hoppas att det inte blir nån operation förrän jag är tillbaka från Karpathos.
Där har det visst regnat ordentligt, har jag hört.....den nya, eller de nya dammarna, för det är visst två, och inte en, som jag trodde, är redan halvfulla...Det ska bli en sväng dit, så fort jag är där...
Sen kan man väl undra hur det går för Norwegian, där jag har min biljett.....jag är helt beredd på att dom går i konkurs, men det kanske är att vara överdramatisk, vad vet jag...
En annan kul grej är ju att det börjar röra sej på tågfronten,så förhoppningsvis kan man åka tåg neröver Europa snart...
Nu snögar det i Karlstad, och jag har varit nere vid ytterdörrn och borstat lite med piasavakvasten....Det blir nog att sticka ut när jag vaknar och skotta, ser det ut som...
En trevliger helg anbefalles till Er alla, och skriv gärna om hur ni packar och grejar innan det bär av till allas vårt Grekland...
Mvh,
Mikke
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:43.