![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jannis, tur att du inte la pennan att vila. Det är ju så rolig tråd!
Nu måste jag också försöka mig på en, hoppas jag gör på rätt sätt. Olof Palme dansade på stranden i Stalis. "Här känner jag mig som en Kreta-kis Nu ger jag fan i politiken, då blir jag inte besviken. Det får bli min devis" Birgitta. |
|
|||
|
|||
![]()
Kul att vi är fler som tränar våra hjärnor! Bra Birgitta!
Du har rätt i rimschemat. AABBA. AAA ska ha lika många stavelser (takter) och BB är kortare med annat rim men inbördes lika många stavelser. / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
En annan eremit men på Oros Dikti
som tyckte allt han gjorde var rätt och rikti. Bland får och getter han kollar brunetter, som vandrar på berget för hälsan är vikti! / Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Bravo!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Grekiska dikter på sajten Kalimera
önskade sig Netwolf att uppdatera med flera små limerickar. Så nu några dönickar sliter med rim och vill andra attrahera! / Jannis |
|
|||
|
|||
![]()
Är du kvinna och vill till Halkidikí,
då är det möjligt, att så här kan det bli. Du vill se munkarnas Athos, drivs av ditt kvinnliga patos, men ska nu drabbas av männens tyranni! / Jannis, som bara sett Athos vid båtfärd 1981. |
|
||||
|
||||
![]()
Å då drar vi en om Athos!
![]() En kärlekskrank överpräst uti Athos längtade så efter lite gos Så han började skissa på att ta dit en abedissa Eller skulle det sluta med kaos? /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
"Till Grekland skulle hon flyga med Mårten Gås
Han taxade ut under flämt o flås Färden var förfärlig Guppig och besvärlig Han passar nog bäst till potatis o sås" / Kajja ![]() |
![]() |
|
|