![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej,
Lassi på Kefalonia tycker jag! Avgörande faktorer är jättefina stränder på gångavstånd i byn. Även den genuina huvudstaden Argostoli finns på gångavstånd. Byn utgör en bra bas för utflykter, där Assos, Myrtos beach och Agia Efimia känns prioriterade. //Conny |
|
||||
|
||||
![]()
Skulle nog gärna rösta, men har inte varit på någon av dessa ställen. Men tänkte fråga om det är viktigt att ni har varit där tidigare? Ni vill inte testa något nytt? Annat än då en annan ort på samma ö. Parga är ju ingen ö förstås. I så fall röstar jag på att ni flyttar på er lite. T.ex om ni har vait i Parga så tar ni en annan ort i närheten.
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Alala, vi har varit på en hel del öar även med återbesök. Det bara blev så här när vi pratade om septemberresan. Eftersom det gäller en vecka så vill vi ha rätt kort väg mellan boende o flygplats, direktflyg och inga båtresor efter flyget. Vi flyger från Landvetter och det blir charter. Våra alternativ krymper med dessa "krav"..jag vet..
![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fast Karpathos funkar fortfarande.
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Jo..där har vi varit...men det var ju inget av mina tre "tävlande bidrag"
![]() / Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
1. Parga, pga att där är så vackert, bra restauranger, ok stränder i stan och lätt att ta sig runt till Meteora och Acheron för att bara nämna några sevärdheter. Dit återvänder jag gärna.
2. Kefalonia, men där föredrar jag Lassi pga fina stränder, närheten till Argostoli och underbara naturupplevelser. Marilene |
![]() |
|
|