Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2005-04-27, 07:27
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Kalimera-tröjan

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét
Anser inte att Kalimera är något speciellt fenomen. Det finns många intresseforum av olika karaktär, bl a ett grekiskt musikforum som jag själv är medlem i - de har också tröjor

Att göra en vetenskapligt analyserande uppsats om Kalimera - Vad skulle det tjäna till egentligen?? Personligen är jag inte intresserad av att allt i detta avlånga land ska plockas ner i atomer, ältas fram och tillbaka och sedan ska det sättas någon "stämpel" på oss, d v s fenomenen för att de råkar gilla Grekland

Om man varit med länge och skaffat sig vänner är det nog inte konstigt att på skoj kalla sig Kalimeran eller annat som associerar med Kalimera.

Ganska naturligt tycker jag. Efter ett långt arbetsår är det skönt att bara få vara ett tag och miljöombyte brukar göra susen. Vår egen kultur kan vi nog utan och innan och det är bara skönt att få slippa allt "fyrkantigt" som man upplever under resten av året. Då är det väl mycket bättre att passa på att umgås med egna familjen, närmaste vänner eller helt enkelt ensam och samtidigt insupa främmande människor och kultur. Att tänka kollektivt även under semestern ger ju inte precis några aha-upplevelser och därför drar sig nog många undan från sina egna landsmän.

//Zanét
Inte tror jag någon tänker kollektivt bara för att det är semester och inte heller köper någon tröjor för att umgås med andra. Jag tror faktiskt att dom fletsa bara tar det som en kul grej och ett stöd till Janne och några gillar säkert bara en skön tshirt med en logo som inte är så skandalomsusad som vissa andra varumärken.

Det med uppsats var mest menat som en skämt men jag tror trots allt att det skulle kunna vara lite intressant Om jag tänker vilka uppsatser jag sett genom åren så varför inte. Det radioprogram som intervjuade Arne en gång i världen om äldres datavanor var ju en ganska intressant infallsvinkel.

Eva
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:28.