![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
I våras när vi kom till Grekland fick jag plötsligt massor med slem, följt av svår hosta. Lindrades med bra hostmedicin, och hemkommen så kunde inte vårdcentralen förstå vad det var. Skickades på lungröntgen, men de såg inget. Slutligen o efter 3 månader var jag hos lungdoktor i Ryssland, som konstaterade astma. Fick inhalera och medicin, blev bra sammma dag. Men fortsätter medicinera med min kur i 90 dagar.
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi hoppas på ett snart tillfrisknande för Arne. Om det skulle krävas sjukhusvård, så har vi goda erfarenheter av kompetens och gott bemötande på Naxos sjukhus.
Tänker på er. |
|
||||
|
||||
![]()
Hur har det gått för er?
|
|
||||
|
||||
![]() Arne är ganska envis ibland, men inte ofta. Ska han uppsöka läkaren är det nära nog döden. Uppsöka sjukhus? Då får nog ambulansen komma och hämta honom. Nu blev det Express Scopelitis. Nu fattar väl alla varför färjan kallas Småcykladernas livrem? Tidigt i morse körde Nikos ner Arne till läkaren. Efter undersökning bestämde hon att Arne måste till Naxos. Det blev abrupt. Skopan skulle komma för vidare färd mot Naxos 20 minuter senare. Nikos kom upp och hämtade Arnes lilla väska och mig. I ett huj fixade Nikos färjebiljett. I nattlinne och tofflor vinkade jag av honom när han på vinglande ben äntrade färjan. "Jag tar en taxi till sjukhuset och sen till apoteket. Går det snabbt tar jag vändande färja tillbaks". Så blev det inte, han fick vänta länge i väntsalen innan han fick träffa en läkare. Innan avresa upptäckte Arne att mobilens batteri var på upphällningen. Ingen laddare medtagen. Så det enda meddelande jag har fått från honom är att han sitter i väntsalen. Detta var när färjan skulle avgå från Naxos. Ni måste förstå min oro dom kommande timmarna. Varför åkte jag inte med i nattlinne och tofflor? Vad händer med honom? Orkar han med allt? Men vid 6-tiden dök det upp ett mail från Effie och Vaggelis på hotel Agios Prokopis: Arne ligger och sover/vilar på ett rum hos oss. Kanske har han denna bild när han vaknar upp imorgon? OBS detta är en gammal bild. Så nu har jag ätit middag ensam för första gången på minst 15 år. Det känns konstigt. Så nu hoppas jag farbror doktorn har hjälpt Arne. Eller ska jag säga tant doktorn, för det var en hon på Iraklia. Fortsättning följer. Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Gott att Arne är hos goda vänner, det måste inge trygghet för både honom och dig. Hoppas på en positiv rapport imorgon.
Kram från Bosse o mig |
|
|||
|
|||
![]()
Lycka till ni båda!
/ Jannis |
|
||||
|
||||
![]()
Så bra att Arne ändå kom iväg till läkaren, och nu är i goda händer. Nu hoppas vi att du får "hem" honom i morgon !
Maria |
|
||||
|
||||
![]()
Birgitta!
Jag har aldrig träffat er personligen. Men av alla fina rader ni har förmedlat från era resor så känns det ändå som att jag känner er. Ett intryck som jag har fått är att ni båda är starka och trygga personer som klarar alldeles utmärkt att vara på egen hand. Självklart är det tråkigt och jobbigt när någon är sjuk. Men av egen erfarenhet så tycker jag mig känna igen att ni står starka också på egen hand när det blåser. Jag önskar verkligen att Arne nu har fått hjälp och kommer att repa sig och snart är återförenad med dig! Masse |
|
|||
|
|||
![]()
Oj, så det kan gå!
Tänker på er och kan känna att "det ordnar sig alltid", ni har ju så många vänner överallt i kära Grekland! Håller tummarna för god bättring! Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Förstår att du måste ha varit väldigt orolig när Arne var på Naxos och du inte hörde från honom. Och väldigt lättad när du fick veta att han är omhändertagen. Hoppas nu att Arne har fått läkande medicin och kan ta sig tillbaka till Iraklia och dig.
/ Anne |
|
|||
|
|||
![]()
Hoppas att Arne mår bättre och att ni har återförenats!/Annika o Christer
|
|
||||
|
||||
![]()
Vi hoppas verkligen att Arne kryar på sig! Under tiden får du njuta av det underbara lugnet på Iraklia, då du nu vet att Arne finnes i goda händer.
Och ja. Visst är även jag lycklig innehavare av en Scopelitis t-shirt. /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Igår afton återförenades vi. Arne återkom då från Naxos med livremmen Skopan. Mycket trött då han varit på hospitalet i närmare 6 timmar. Sedan blev det en överliggning hos vännerna Vaggelis och Effie på hotelAgios Prokopis.
Han har en kraftig halsfluss och har fått köpa en hel del medikamenter för 45 Euro. Han har även röntgas och tagit många andra prover. Fortfarande väldigt trött och sover/vilar mest hela tiden. Men det är förståeligt när han har en infektion i kroppen. Vi har nu ställt in vår vecka på Amorgos och stannar kvar här på Iraklia några dagar till. Vi ska även ta kontakt med Vaggelis och förvarna honom om att vi kommer några dagar tidigare än planerat. Så nu bidar vi vår tid och jag hoppas Arne piggnar till och även kan äta något. Som alla förstår händer det inte så mycket här. Före klockan 8 i morse stävade Blue Star Naxos in på väg till Naxos. Jag vinkade (på avstånd) till Maria och Lage från Älvsbyn som skulle vidare. Danske Lars (hikern) hoppade av för några dagar här. Vi träffas regelbundet i Paleochora under lågsäsong. Vi hade en pratstund när han vandrade förbi Maistrali på väg till sitt boende. Lite senare följde jag med Nikos ner till hamnen för att handla i market. En något bedrövlig affär med nästan enbart specerivaror och lite drycker. Kanske inväntar dom grönsaker m.m. från Naxos. Vid halvelvatiden anlände Skopan och jag förevigade ankomsten av denna pärla. Och Netwolf: Jag vet att du har en Express Scopelitis-tröja. Det är den vetskapen om tröjan som jag frågat och frågat i tre eller fyra säsonger, men dom har alltid varit slut. Dom måste vara attraktiva! Birgitta. |
|
||||
|
||||
![]()
Så bra att veta att Arne är tillbaka. Hoppas medicinerna hjälper och han börjar och krya på sig och kan äta. Säkert rätt beslut att hoppa över Amorgos denna gång.
Ha det så bra ni kan och styrkehälsningar till Arne! / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så gott att höra att ni återförenats igen!
Nu hoppas vi på snabbverkande medicin. Kram från Bosse & mig |
|
|||
|
|||
![]()
Skönt att höra att han är tillbaka.
Hoppas att han har fått en rejäl dos medicin med sig som hjälper fort. Pröva och ge honom honungsvatten det lenar den onda halsen Pia |
|
||||
|
||||
![]()
Hurra!
![]() Hoppas verkligen att han piggnar på sig fort! |
|
||||
|
||||
![]()
hej, låg och sola igår i agia Anna när skopan seglade förbi, tänkte, vet jag om Arne är med, och det var han, hurra, hälsa god bättring, halsfluss är inte kul
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Va skönt att höra att den gode Arne har återbördats till hemmanet. Nu får vi hoppas på en snar återhämtning.
Medikamenterna i sydeuropa, brukar vara bättre krut i än de man får hemmavid, så vi får hoppas att han snart är alert igen. /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
![]() |
|
|