Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-04-07, 12:38
dagun dagun är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Sv: Karpathos?

Hej,
Som allting annat, det finns ingen Greklands bästa ö eller Karpathos bästa strand. Allt beror på vad du/ni vill ha ut av en Grekisk ö och vilka förväntningar ni har. Kollektivets gemensamma slutsats är i det här fallet inget bra stöd. Läs berättelserna och försök bilda er en uppfattning. Alla har sin egen bild av vad Karpathos är i förhållande till andra resmål. Jag själv älskar t.ex. Santorini i Kykladerna men skulle absolut inte åka dit med två små barn som jag har nu. Så därför åker vi till Karpatos och stannar mer än halva tiden i superlugna avkroken Lefkos och bygger sandslott, läser böcker och äter smaskiga gryträtter på 3 dolphins taverna. Många andra skulle få lappsjuka efter 2 nätter därborta och säga värdelös semester.

För mig är Karpathos:
Lugnt, Fina stränder men på långa avstånd från huvudorten, vackra vyer, spännande kulturutflykt till Olympos, Familjevänligt, oförstört av massturism, inte jättedyrt, Bra bemötande, Alla kan engelska/amerikanska av historiska skäl, Windsurfing (för dom som kan komma loss)

Men inte:
Bedövande vacker huvudort/by/stad med vitputsade hus a la kykladerna,
Frodigt, Party/dans, Ungdomar, Stort utbud, Bra strand-stad kombination,
Vattenkidor/parasiling/bananåkning, Mysiga barkvällar med icke grekisk musik.

/Dan

Senast redigerad av dagun den 2006-04-07 klockan 12:51.
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:30.