![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I dag var vi så här tragiskt slöa som man kan bli en dag helt plötsligt. Vi åt en god enkel lunch här på hotellet, vi var iväg och tittade på några båtankomster i hamnen och hade helt enkelt semester. Vi hade till och med tänkt äta middag på hotellet också. Men så kom vi på att vi åker buss upp till ”The Village”. Inte lätt att få med tjejerna på det men vi åkte med en buss som gick en timme senare än vi hade tänkt. Buss gick var 20:e minut nu så jag vet inte vad vi ska skylla på. Klev av bussen vid första torget då vi kom upp och gick runt och sökte nånstans att äta middag men det var lite svårt att få till det. Vi har en 9-åring som knappt äter nånting av det som finns här. Gick in lite bland gränderna i gamla stan fast jag inte hade höga förhoppningar om att hitta nånting där heller. Hela tiden hade jag känslan av att de andra ville äta Gyros men det ville inte jag ha igen. Slutligen hamnade vi på den första tavernan som var då vi kom upp, alla hittade bågot som fungerade och vi satt och väntade, och väntade. Slutligen kom maten, inget speciellt men ändå fullt ätbart. Då vi ätit klart så hörs en sjujäkla smäll och så en till. Verkade vara någon typ av fyrverkeri eller skott i luften uppe vid kyrkan. Vi visste att det var bröllop på gång så vi kopplade ihop det med det. Sedan tog vi promenadvägen ner mot hamnen igen. Längs vägen blev det lite fyrverkeri på andra sidan viken så förmodligen hade allt med bröllopet att göra för vi såg att följet körde ditåt tidigare, eller om det var igår.
Snart var vi nere på hotellet och så fortsatte vi slappa resten av kvällen. Träffade förresten Amerikanare som bodde på Iliovasilema på Naxos. De hade varit iväg till stranden bakom berget på andra sidan viken och rekommenderade detta jättehögt, får kanske bli en tur dit i morgon. Det lustiga var att vi hade aldrig pratat med dem på Naxos men nu sprang de nästan fram till osss och började prata, kändes som att de inte hade pratat med någon på hela resan och nu ville de bara berätta om resans höjdpunkt. På Naxos låg de mest i poolen men nu har de ingen pool så det kanske blev en ny upplevelse för dem. Mvh Janérik |
|
|