Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-04-03, 19:46
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Sjöborrar och transport

Jag var där för fyra år sedan och åkte på två olika båtutflykter från Nidri. Båda var jättefina med olika korta badstopp och längre tid på något ställe.

Det går bussar från Lefkada bland annat till badorterna Vassiliki och Agias Nikitas där det finns stränder, så nog kan ni ta er runt även utan bil. Och som sagt, moppe funkar också. Vi körde tvärs över ön på moppe två gånger.
Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 19:28
Toker Toker är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Och som sagt, moppe funkar också. Vi körde tvärs över ön på moppe två gånger.
hmm, tja, men bara en av oss har körkort och 4 på en moppe är nog förmycket för den stackaren (moppen alltså) (för oss också skulle jag tro). Hittade nån hemsida där det stod om cykeluthyrning från Nidri, fast sidan såg inte såå seriös ut...men man vet ju aldrig. Går det bussar? Yippi , kanske funkar så att man kan åka till Lefkas town med en buss och sedan ta en annan till västkusten, hmm, det löser sig väl. Man vill bara ju helst inte fastna på andra sidan ön över natten eller så .<-Toker->
Svara med citat
Gammal 2006-04-04, 20:33
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

50 cc tror jag inte man behöver körkort för att hyra (fast jag har aldrig behövt fråga så jag kan ha fel, men då är det säkert någon som rättar det).
Även om det är backigt så går det bra att köra en sådan vanlig moppe. Fast två personer på samma blir nog för tungt i backarna. Om ni bara har kört lite moppe förut så vet ni ju hur man gör och sedan gäller det bara att köra med omdöme.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:55.