![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Blev lite förvirrad av varifrån båten till Fiskardo egentligen utgår från. I tidtabellen står det Nidri, men på alla kartor, rederiets webbplats etc, står det Vassiliki.
Drog ett mail till dem och de svarade att den utgår från Nidri. Hamnen i Vassiliki är stängd pga ombyggnad. Så vet man det ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Den gick tidigare från Vasiliki, men nu är nog all trafik inställd. Hamnen såg nästan klar ut för 1 år sedan, men det kanske avstannat. När åker ni ?
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag gissar att ni inte är dä under vår tid, som är tidig maj, och sedan slutet av sept till o med okt. Men om ni är det så kan ni lifta med oss
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag tackar för erbjudandet, men vi åker mitt i juli. Taxi kommer att förbeställas. Någon som har ett tips på en bra droskägare?
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom vi har vår båt i Lefkas stad, med många människor som växlar ombord så har vi använt samma taxikille hela tiden.
Han heter Nikos o tel +30 693 2407219 Du ger honom tid o flygnummer så väntar han på er vid utgången. Du kan hälsa honom från Lennart på segelbåten CAJOLA Lycka till |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
👍👍
|
|
||||
|
||||
![]()
Glömde förresten att tilläga. Vi landar ju 1115 och båten går 1330. Lite tight som sagt.
Det är nu ändrat till 1500, så det lutar åt lite lunchvibb i Nidri innan avgång ![]() Livet leka, för att travestera en känd kalimerian! ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Nikos är både hjälpsam, trevlig och håller bra pris. Kul att ni åkte med honom.
Vi är många seglare som ligger i Lefkas som anlitar honom. |
|
||||
|
||||
![]()
Där ser man.
|
![]() |
|
|