Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2018-01-24, 12:19
mkh mkh är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Öluff 2018

Citat:
En fundering jag har om Santorini är att många boenden där överhuvudtaget inte är avbokningsbara på booking.com. Antar att det har med öns popularitet att göra?
Alltså det finns säkert andra här med bättre erfarenhet av Santorini. Jag har bara använt det som avreseö med flyg och då ofta sovit 2 nätter för lite hängande i Fira eller liknande dagen vi hade där.
Men jag har alltid känt mig lurad när jag bokat boende där, främst när jag kommit med båt och bokat nere i hamnen, men även när jag bokat på booking.com (man ska inte lite på deras kartor jämt..). Och inte bara hamnat lite "kalle bakom", vilket jag räknat med, utan långt ut på landet...
Minns speciellt en gång då jag reste själv med barnen (10 och 12 tror jag de var) och dottern fick feber och vi var på ett hotell långt bort från all ära och redlighet. Ingen restaurang, bara en livsfarlig väg utan vägren... Tack och lov fick jag tag på en restaurang med utkörning (15 minutes, all Santorini).

Tänker det är därför man inte kan boka om, alla vill bo nära, men det går inte så man hamnar långt åt skogen och om det bara går att boka av ger sig folk av...

Men en solnedgång längs promenaden på kanten norrut från Fira är svårslagen och det går att hitta bra restauranger med vettiga priser bara l lite bakom utsikten. Så annars är det mysigt, bara väldigt turistigt och fullt med folk
Så kolla noga på Tripadvisor o liknande innan ni bokar... så blir det säkert jättebra
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:37.