![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag gillar inte att flyga, men gör den ändå.
Vissa av er minns säkert min hemska flygresa hem från Aten för många år sedan. Den historien finns att läsa här. |
|
|||
|
|||
![]()
Hvilken dramatisk historie
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Fy 17
![]() ![]() Efter den resan hade jag nog inte satt min fot på ett plan igen! / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
MIN värsta flygupplevelse skedde med ett Fokker propellerflyg mellan Hamburg och Landvetter. Vid påstigning stod piloten och delade ut plastpåsar,. Det visade sig innehålla en inplastad smörgås och en miniflaska vitt vin. Ja, det var verkligen en fruktansvärd upplevelse! ...MEH, ni fatta jag skämta nu va. ![]() ![]() Men, strax innan nedslag rätar piloten upp planet och genomför en perfekt landning! Jag tillhör inte klapparnas skara, men denna gång stämde jag in en rungande applåd! På skakiga ben gick jag av och upptäckte att jag fortfarande höll den lilla plastpåsen med mackan och vinet i handen.Hade gärna svept vinet där och då, men hade ju bilen på flygplatsen, så jag fick ge mig till tåls tills jag var hemma. Men då blev det istället en stor whisky efter att jag hårt kramat om min lilla dotter! ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Netwolf; jeg fortalte med hensikt ikke om noen av mine erfaringer som ligner det du nå beretter, vil jo slett ikke skake opp Kajja.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Jag hade en riktigt omskakande flygresa mellan Jönköping-Köpenhamn för många år sedan. Det var åxå ett litet propellerplan. Turbulensen var väldigt kraftig och lösa föremål började trilla ner på golvet. Panik och dödsångest ![]() ![]() ![]() En gång ingrep jag i en situation för flygsäkerheten.. ![]() Skrivit om det i tråden "Har jag gjort bort mig.." här under denna rubrik. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag gillar att læsa dina tankar/funderingar, Kajja.
I framtiden ska jag aldrig mer tænka att mina medpassagerare som bestæller ett par, tre gin o tonic kl 07 på planet sækert har alkoholproblem. Nu VET jag att de 'bara' har flygångest. Tack før att du delar med dig, Kajja! Hoppas du fortsætter. Marianne - som också har lært 'att titta upp på himlen' i stællet før på prognoser |
![]() |
|
|