![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() / Anne ![]() nyfiken i en strut |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Masse |
|
||||
|
||||
![]()
Ok, Masse, då håller du oss i spänning.
![]() / Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi drar iväg i mitten av september.
Det är då vi tycker att det är som trivsammast i Medelhavsländerna i allmänhet och Grekland i synnerhet. Högsäsongen är över, personalen på tavernor och hotell har börjat njuta av att den värsta stressen är över och har lite mera tid och lust att umgås, vädret brukar vara mycket behagligt och vattnet är varmt. Näst efter september är det kring månadsskiftet maj-juni som vi också gillar även om havet då är lite svalare. Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Birgitta, som nu njuter högsommarväder på Norrbyskär. |
|
||||
|
||||
![]()
Jo vi njuter också traditionellt svenskt högsommarväder här i Skåne. D v s c:a 15 grader och regn de senaste dygnen.
Men vilken anledning har vi att klaga! Tänk på alla som inte har möjlighet att förgylla tillvaron med en eller flera resor till Grekland varje år, t ex pga begränsade ekonomiska resurser, begränsningar i egen eller anhörigas hälsa o. s. v. Det finns all anledning att vara ödmjuk och tacksam. ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag känner även tacksamhet till mina föräldrar som köpte en liten snickarbod 1960 på vår underbara ö i Västerbottens skärgård för under tusenlappen. Visserligen har vi det primitivt, men vi har kallt vatten och el. Och havet! Att jag har varit lite snål känner jag även tacksamhet till. När man tidigare levt under små förhållande lär man sig mycket av. Nu när vi är pensionärer har vi möjligheten att ta våra resor till Grekland. Och det har jag väldigt stor tacksamhet för också. Birgitta (LL) |
![]() |
|
|