![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Jag har varit mycket i Grekland, men jag skulle inte vilja bo där, inte ens kortade perioder. Det beror på att gillar att åka runt.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har rest i mitt arbete både i Europa och Asien under hela livet. Därför trivs jag så bra med en fast plats. Dagarna ägnas åt hus o trädgårdspyssel, en tur till affären, en till bagaren. Läsa böcker o promenera. Någon kortare tripp på motorcykeln eller med bilen.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag/vi kan tänka oss att hyra ett par månader om året i Grekland och då på Kreta (naturligtvis ![]() vi nått passionsstadiet💕 om 10 år...senast! Vi vill kunna vara flexibla med boendet där så därför blir det hyra. Vill ha saker att längta efter för att förmycket av det goda kan bli just...förmycket. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag tror att det är bra att prova sig fram både gällande plats och tid. Där vi bodde först visade sig vara för ödsligt i lågsäsong. |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dig, Spizeman. Att provbo och känna sig för är bra. Man har alltid en föreställning om hur det ska bli men det kanske inte stämmer. Och vem vet..det kanske inte ens blir den ön man har tänkt sig! Eller till och med flera öar under ett par månader
![]() ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men vi gillar så många andra ställen. Amorgos, Naxos, Syros, Samos Agathonissi, Fourni o.s.v.,,,,Vi kan inte undvara dessa öar. Och vi vill även se andra öar fortfarande. Så det blir fortsatt ö-luffande så länge vi kan. Det är en sån härlig känsla när man byter ställe, ö och boende. Birgitta som har 10 dar kvar tillsammans med Arne för båtluff på sydvästra Kreta. |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har sedan första båtluffningen 1978 besökt Grekland många gånger. Har även åkt runt i fastlandet några gånger, men vi båtluffar helst. Det är väldigt trevligt att åka och spendera ett par tre veckor i Grekland. Men det är också väldigt skönt att åka ifrån Grekland. Vi har under ett antal år haft hus i Spanien och sedan i Italien men vi insåg så småningom att det inte funkade med att, en eller två gånger om året, åka till samma plats och samma land. Det kändes som att vi gick miste om så mycket annat. Vi vill se världen eftersom inget land är så unikt att det har allt som tilltalar oss, inte ens Grekland. Vi trodde vi skulle kunna känna annorlunda efter pensionen, att vi kanske skulle uppskatta en fast punkt i ett annat land. Nej, vi känner inte så. Världen och möten med andra kulturer är alldeles för spännande och likaså tilldragande. Vi skulle nog svara som Mr. Kalimera gjorde ovan: ”Jag har varit mycket i Grekland, men jag skulle inte vilja bo där, inte ens korta perioder. Det beror på att jag gillar att åka runt.”
|
![]() |
|
|