![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() Ni anar inte hur mycket jag ser fram emot att besöka denna stad ![]() ![]() Nu ser jag att vädret inte ska bli det bästa, men men. Det är väl det enda man inte kan göra nåt åt. Jag tänker njuta oavsett! Å sen finns ju alltid möjligheten att åka tillbaka (tänker jag). Nu blir det som en liten förhandstitt inför nästa resa dit ![]() Helena S ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Var i Prag första gången april -15 och vi gillade det så pass att vi återvände i augusti igen. Prag är en otroligt fin och jättemysig stad. Men ska man vara riktigt ärlig så är servicen och maten inte av hög klass men det går såklart att hitta bra ställe. Prag är smidigt och enkelt att ta sig till och vistas i och förvånansvärt billigt, ibland är det otroligt nog halva priset än i Budapest som var riktigt billigt för en del år sedan men inte längre. Har varit ett 30-tal ggr i B och maten, bemötande och service är flera klasser högre i B än i Prag som ändå är en helt fantastisk stad!!! Vi förväntade oss mycket av Prag men blev ändå positivt överraskade, och staden är faktiskt riktigt, riktigt billig om man jämför med städer längre västerut. |
|
||||
|
||||
![]()
Hejsan!
Tillbaka efter en fantastisk weekend! Vilken vacker stad, jag blev inte besviken! ![]() Vi hann vimsa runt i gamla stan (såg bl a det vackra astronomiska uret) och de judiska kvarteren med kyrkogården. Spenderade många timmar i det fantastiska slottsområdet ![]() ![]() ![]() Bodde toppenbra på Archibald at the Charles Bridge, som jag verkligen kan rekommendera ![]() Helena S ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för lilla Pragrapporten. Visst är det en fin stad!
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Varsågod!
Jo, det var en härlig stad som kommer att få fler besök! Helena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg kan bare citere Helena. Nu har også jeg været i Prag! Jeg skulle derned i forbindelse med et danseseminar og have et par dage ekstra til sightseeing. Fantastisk by med mange gode oplevelser
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med! Vi tågluffade till Krakow, Budapest och Prag för ganska många år sedan. Stannade en vecka i Prag och gillade stan jättemycket. Men oj så mycket folk!
Men vi gillade Krakow ännu mer. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg må sætte Krakow på min to-do-liste
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Gör det. Fantastisk vacker stad med massor att se och göra.
![]() |
![]() |
|
|