![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tavernan där oscarsstatyetten fanns brann ner till grunden för något år sedan. En fantastisk biltur är till Therisso och upp genom byn, vänster mot Drakona och lunch på en av Greklands bästa tavernor Dounias. OBS stängd på tisdagar. Ta sen vägen tillbaks och åk mot Zourvas och lilla byn Meskla med den vackra kyrkan. På vägen tillbaks mot Chania kan ni göra en avstickare till lilla sjön Agia.
|
|
||||
|
||||
![]()
Oj Wardakis, brann den ner?!
![]() ![]() När? Jag menade Mamas Place. Den tavernan öppnade 1951. Skådisarna och filteamet åt alltid där under inspelningen av Zorbafilmen. De tyckte att "mama" var lättare att säga än ägarfruns namn. Drivs av en trevlig man, sonen Petros. / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jeg var i både Fallarsana og Stavros for første gang i oktober.
Jeg synes, at Fallarsana er fantastisk og helt storslået. Man kan vælge mellem en kæmpe strand eller de små bugter længere mod højre. Længst til højre holder naturisterne til. Stavros blev jeg skuffet over. Jeg synes ikke, at det var noget særligt. Sådan har vi jo heldigvis forskellige meninger. |
|
||||
|
||||
![]()
Vi var där 2015 i september så det måste ha hänt innan dess.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mamas, som vi alltid gör. Spännande att få höra om den som brann ner vid nästa besök. /Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På væg ut till Stavros stoppar jag gærna vid Kalathas, dær jag tycker det ær fint att bada och æta lunch.
Eller också kør jag ner till lilla Tersanas Beach. Alltid helst lite off season, maj, juni, sept., okt. Senast redigerad av Marianne den 2017-01-06 klockan 03:43. |
|
||||
|
||||
![]()
Håller med dig. Det finns många fina stränder, och intressanta sevärdheter, på Akrotirihalvön. Extra plus för att det är så nära dit från Chania.
|
![]() |
|
|